Account Manager - Sievert AB

Account Manager - Sievert AB

Arbetsbeskrivning

Sievert AB är ett svenskt exportföretag och en av världens ledande tillverkare av värmeverktyg för proffs. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter som säljs i över 60 länder och vår exporthandel uppgår till över 90%. Sievert har tre helägda dotterbolag i Europa och USA och Joint Venture i Ryssland. Vår verksamhet är inriktad mot att erbjuda marknaden professionella produkter för de flesta värmearbeten. Många av våra produkter bygger på användning av gasol: en effektiv och miljövänlig energikälla. Sievert AB ingår i den tyska koncernen Rothenberger med verksamhet i 60 länder och totalt närmare 3000 anställda.
Vill du bli en del av ett framgångsrikt bolag och att utvecklas inom försäljning? Då kan detta vara något för dig!
Ditt uppdrag
Till Sievert AB söker vi nu en driven och utåtriktad säljare som kommer att ansvara för försäljningen på den svenska marknaden. I rollen kommer du till största del att arbeta med ett antal utvalda återförsäljare och större slutkunder där du genom en nära kontakt med kunderna även utbildar och informerar kring våra produkter. Du kommer även att arbeta med säljplanering, kampanjupplägg, uppföljning, annonsering och diverse mässor som du sköter tillsammans med den nordiske regionchefen. Då du ansvarar för kunder i hela Sverige innefattar tjänsten en del resor. Huvudkontoret är beläget i Solna men du erbjuds även att utgå från ditt hemmakontor. Vi ser gärna att du är bosatt i Mälardalen.
Din Profil
Teknisk grundutbildning eller ett genuint intresse för teknik.
Tidigare erfarenhet av försäljning med goda resultat.
God kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt.
Goda kunskaper i både svenska och engelska.



Hos oss är inställning och personlighet på många sätt avgörande! Rätt attityd och ett starkt driv är viktiga parametrar för att lyckas i denna roll. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning och nu är redo att ta klivet när det gäller marknadsföring av Sievert som bolag samt av våra produkter. Vidare är du social, utåtriktad och har lätt för att knyta kontakter och bygga goda relationer. Du trivs i en roll där du får möjlighet att ta stort eget ansvar och har antingen en teknisk grundutbildning, eller ett genuint intresse av teknik.
Vi erbjuder
En unik möjlighet att bli en del av ett framgångsrikt bolag med stora möjligheter till utveckling och att gå vidare inom koncernen, såväl som i Sverige som utomlands.
Ett arbete där du själv ansvarar för din planering och där ingen dag är den andra lik.
Incitamentsprogram samt fast marknadsmässig lön.
Tjänstebil och övrig nödvändig utrustning.



Din ansökan
Du kommer att vara mycket på resande fot men med huvudkontoret placerat i Solna. Detta är en tillsvidareanställning med tre månaders provanställning. I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringsföretaget Talentor Sweden AB och du ansöker via länken nedan. Eventuella frågor angående tjänsten kan tas med rekryteringskonsult Thomas Lindquist på 070 – 453 1353 eller thomas.lindquist@talentor.com.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Mathias Timell
073-3716315
Rekryteringskonsult Miranda von Seth
070 - 721 79 16 0707 217 916
Senior Executive Consultant Mats Modig
0701 97 02 93 0707 217 916
Rekryteringskonsult Linda Filipsson
0735 28 10 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talentor Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Narvavägen 12
STOCKHOLM

Postadress

Narvavägen 12
STOCKHOLM, 11522

Liknande jobb


25 december 2024

25 december 2024

23 december 2024

23 december 2024