Account Manager, Small Medium Enterprise, Västerås

Account Manager, Small Medium Enterprise, Västerås

Arbetsbeskrivning

PostNord är Sveriges mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag.

Vi identifierar kunders behov, lyssnar, förstår, löser problem och utvecklar deras affär. Hållbarhet är självklart och nödvändigt på vår innovations- och transformationsresa mot framtidens logistiklösningar. Vi lever mitt i utvecklingen, på vissa sätt leder vi den, med ett stolt kundlöfte. Genom viljan att vara bäst på utdelning gör vi vardagen enklare för alla i Sverige.

Vi är i fas att utöka vårt team i Västerås och söker nu en nyfiken och hungrig Account Manager. Kan det vara dig som vi söker?

Du & vi & jobbet
PostNord har en synlig men samtidigt osynlig dygnet-runt-struktur som är en viktig och hållbar del av samhället. Vi är ödmjuka och stolta över vårt samhällsuppdrag, vår kunskap och genomförandeförmåga. Du som Account Manager är en given nyckelperson för att lösa de utmaningar våra kunder står inför. Som Account Manager kommer du tillhöra teamet SME (Small Medium Enterprise) som består av totalt 13 personer. Några av de kollegor du kommer samarbeta tight tillsammans med är exempelvis Linda, Emil och Rasmus. I rollen kommer du att ha kontakt med både befiltiga och nya kunder, där telefonen är ditt främsta arbetsverktyg i kombination med mail och Microsoft Teams. Teamet inom SME präglas av nyfikenhet, proaktivitet och tålamod, något vi även vill se hos dig. Vi bygger en vinnarkultur där du ska sporras av både gemensamma- och individuella mål.

Vad du kommer att göra

- Ansvara för din kundbas av befintliga- och potentiella kunder
- Skapa lönsamma och långsiktiga affärer och relationer med dina kunder
- Identifiera behov och definiera lösningar för PostNords tjänster inom Logistik, E-handel, Marknadsföring och Affärskommunikation
- Följa upp, vårda och föräldra kundrelationen under hela affärslivscykeln
- Dokumentation av aktiviteter och säljresultat i vårt system SalesForce

Vem du är

- Bygger ömsesidigt förtroende: Tillit är grunden till bra relationer.
- Ödmjuk och ansvarstagande: Föregå med gott exempel. Du är det exemplet.
- Engagemang & inspiration: En specialist är specialiserad på att vara nyfiken. Det smittar av sig.
- Initiativkraft: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag och imorgon.
- Tålamod: Långsiktig framgång trumfar alltid en "quick-fix".
- Lösningsorienterad och effektiv: Självständigt beslutsfattande och ansvarstagande är naturligt för dig.
- Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad du tar med dig

- Utbildning från försäljning/marknadsföring är meriterande
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med att kunden är tydligt i fokus, inom försäljning eller motsvarande
- Tidigare erfarenhet av SalesForce är ett plus men inget krav
- Tidigare arbete med avtalsskrivning är en bonus
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift


Varför vi finns
PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. 

Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på sina anställda som på sina kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.

Vad väntar du på?
Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start efter överenskommelse och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är 30 september 2022.

Om du undrar något över tjänsten, kontakta Peter Woxö – Försäljningschef på 010-436 20 06. Vi ser fram emot att höra från dig!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024