OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Vi växer och söker nu en Account manager med start i augusti. Vill du arbeta med försäljning på ett företag som gör skillnad för andra är det här en tjänst för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som Account manager blir din huvudsakliga uppgift att arbeta med försäljning av rekryterings-och bemanningslösningar inom tjänstemannasektorn där kunderna varierar i storlek och bransch. Du kommer att kartlägga marknaden och utifrån valda branscher och bolag utveckla en bearbetningsplan för respektive kund. Dina arbetsuppgifter kan bland annat vara:
• Boka in egna besök hos kund
• Åka ut på kundbesök
• Uppföljningar med kund
• Samtal, mail och administrera i systemet
• Skriva offerter och avtal
Som Account manager på Lernia blir du en del av ett positivt och engagerat team bestående av säljare, rekryterare och konsultchefer. Du får möjligheten att själv tycka till och komma med förslag på förbättringar. Eftersom Lernia är ett stort och väletablerat företag med många olika områden är utvecklingsmöjligheterna mycket goda. Som Account manager på Lernia får du även möjligheten att sitta i ljusa och fräscha lokaler mitt i City.
Din bakgrund
Vi tror att du har en utbildning på minst gymnasial nivå, har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom exempelvis försäljning, marknadsföring eller ekonomi är det meriterande. Vi vill att du har jobbat minst 2 år inom försäljning mot B2B. Har du dessutom tidigare erfarenhet av försäljning inom rekryterings-och bemanningsbranschen är det mycket meriterande. Vidare ser vi att du har goda datakunskaper med fokus på Officepaketet samt arbetat i ett CRM-system, vi använder oss idag av Intelliplan. Du hanterar svenska flytande i tal och skrift, du bör även kunna hantera engelska på en professionell nivå i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Account manager på Lernia är det viktigt att du har ett eget driv och strävar framåt eftersom tjänsten till stor del består av självständigt arbete. Det är dock viktigt att du trivs med att samarbeta och även kan se till andras bästa när du tar dig an ditt arbete. Vidare är det viktigt att du är social, orädd för att ta dig an utmaningar och initiativrik för att finna nya vägar att nå framåt. Om du dessutom har ett kvalitetsmedvetet tänk där kundnöjdheten står i fokus kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss. Om du känner igen dig i beskrivningen tveka inte att söka tjänsten redan idag!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidare anställning, heltid, Stockholm
Tillträdesdag
Augusti
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04