Account manager sökes till Phoenix Contact

Arbetsbeskrivning

Account Manager sökes till Phoenix Contact



Vill du utvecklas i och utveckla ett världsledande bolag inom industriell automation och anslutningsteknik? Till en nyinrättad roll söker vi dig som med erfarenhet och tekniskt kunnande vill axla förtroendet att driva verksamheten framåt hos såväl befintliga som nya samarbetspartners.



ARBETSBESKRIVNING

I rollen som Account Manager kommer du att ingå i en nysatsning på fokusområdet ICE (Industrial Components & Electronics) och IMA (Industrial Management & Automation. Du kommer att ha en central roll och vara spindeln i nätet för att tillsammans med dina kollegor utveckla försäljningen för de största underleverantörerna inom benämnt affärsområde. Du kommer i denna tjänst även ha en nyckelroll i implementeringen och pådrivandet av hur ett nytt CRM- system ska kunna utveckla säljprocessen, och dina systemkunskaper och intresse för detta kommer vara en stark drivkraft.

Du jobbar kontinuerligt på att upprätta och underhålla din pipeline där du identifierar prospekts, bokar samt genomför kundmöten, både digitalt och personligen, och följer kvalitativt de kunder som finns på din marknad. Du upprättar försäljningsbudget för dina kunder och ansvarar för att budgeterad försäljningsvolym uppnås. Du förhandlar dina kunders nettopriser varje år och utarbetar, avlämnar, presenterar och förhandlar offerter/avtal med kund.





VI ERBJUDER DIG

Då detta är en nyinrättad tjänst kommer du att ha en central roll med hög grad av påverkan. Vi välkomnar dig till en värderingsstyrd organisation som satsar för framtiden. Ett stort fokus på personal genomsyrar verksamheten på detta globala bolag som lyckats hålla kvar den familjära känslan där trygghet, närhet och högt i tak genomsyrar de olika säljkontoren.

Du rapporterar till Affärsområdeschef ICE (Industrial Components och Electronics) och utgår från trevliga kontorslokaler på huvudkontoret i Stockholm.

Då tjänsten till stor del är inriktad mot kunder som kräver snabba svarstider jobbar du i stor utsträckning "digitalt" dvs med hjälp av Teams och telefonen. Kunderna finns över hela landet och vissa av mötena med kund kommer att ske på plats hos kund.





DIN BAKGRUND

För att klara av detta jobb ser vi gärna att du har minst tre års arbetslivserfarenhet från försäljning där du aktivt och självständigt arbetat med hela säljcykeln, gärna med just underleverantörer.

Det är en stor merit om du har erfarenhet av branschen, kanske har du en bakgrund inom elektronik eller motsvarande?

Du har gärna en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå. Ditt tekniska intresse och förmåga att förstå tekniska lösningar är avgörande för att nå framgång i tjänsten. Utbildning av Phoenix Contacts komponenter sker internt men goda kunskaper om dessa komponenter och hur de samverkar i ett helhetsperspektiv ser vi som meriterande.

Då en stor del av säljprocessen kommer att vara digitaliserad och där du kommer ha en ledande roll i denna omstrukturering, ser vi det som en självklarhet att du har fallenhet och intresse för digitala verktyg och CRM- system.

Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. B-körkort är nödvändigt då visst resande i tjänst kan förekomma.





DIN PERSONLIGHET

För att lyckas i rollen är ditt driv, din initiativförmåga och din vilja att kontinuerligt utvecklas och att utveckla avgörande. Du agerar professionellt men har en personlig touch på ditt arbete och du strävar alltid efter att vara ditt bästa jag och överträffa dig själv för att uppnå bästa möjliga resultat. Du har en mycket god förhandlingsförmåga och har vana av att både ge och ta i tuffa diskussioner. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du syns och hörs i verksamheten och är vaken på det som händer på Phoenix, då du kommer agera som spindeln i nätet för olika funktioner.

Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande.


Läs gärna mer om vad vi värderar och står för, på vår karriärsida:

https://phoenixcontact.teamtailor.com/

Känner du igen dig i våra värderingar och att dessa är något som du kommer att kunna bidra till, då är det kanske just dig vi söker!





ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar Phoenix Contact med rekrytering- och bemanningsföretaget Maxkompetens. Ansvarig rekryteringskonsult är Emma Henriksen som du når på

Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Sista dagen att ansöka tjänsten är 27/6 men då tjänsten gärna tillsätts innan dess så tar vi emot ansökningar löpande.





OM PHOENIX CONTACT

Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 17 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privat ägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carolina Löfgren
070-611 02 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 maj 2021
  • Ansök senast: 29 juni 2021

Besöksadress

Solna
None

Postadress

17141
0180, 17141

Liknande jobb


23 december 2024

Kundansvarig till Norra Resurs!

Kundansvarig till Norra Resurs!

23 december 2024

Kundansvarig till Norra Resurs!

Kundansvarig till Norra Resurs!

23 december 2024

Kundansvarig till Norra Resurs!

Kundansvarig till Norra Resurs!

23 december 2024