Account Manager Solutions!

Arbetsbeskrivning

Vi behöver stärka upp vårt team och söker nu dig som har erfarenhet att jobba som Account Manager inom B2B!

Du välkomnas till ett trevligt gäng där du kommer att spela en viktig roll för våra kunder och även internt! Vårt Solution team säljer lösningar för molnbaserad spårning för att definiera, spåra, hantera, söka och rapportera våra kunders tillgångar till exempel post, paket eller andra fysiska tillgångar. Teamet säljer även Azolvers övriga posthanteringsprodukter.

Arbetsbeskrivning

Som MAM Major Account Manager Solution ansvarar du för driva din egen försäljning genom att sälja lösningar till aktuella kunder inom tilldelat affärsområde/kundstock alternativt med nykundsbearbetning.

· Du besöker kunder fysiskt och ansvarar för att bygga upp din kundstock och bearbeta dem genom hela säljcykeln, från utgående samtal med ny eller befintlig kund till avslut/påskrivet avtal. Därefter vårdar du kundrelationen över tid.

· Du arbetar aktivt mot uppsatt budget, resultat- samt aktivitetsmål

· Du säkerhetsställer långsiktiga kundrelationer samt kundnöjdhet

· Du har direkt kontakt med vår samarbetspartner för hyreslösningar och upprätthåller ett gott samarbete

· Du lämnar leads (affärsmöjligheter) till andra säljavdelningar inom Azolver för att öka vår merförsäljning

Vi har många kunder i Västra Götaland, vilket möjliggör att även ha vårt kontor i Göteborg som utgångspunkt. Resor kan bli mellan 5-10 övernattningar per år.

Din profil

Du är självgående med en förmåga att effektivt planera och dokumentera dagliga säljaktiviteter. Förmåga att driva processer framåt med en vilja att utveckla och förbättra servicenivån till våra kunder. Vidare ser vi att du:

· Är optimistisk - viljan att se det positiva

· Kan påverka andra, ha inflytande

· Vill ha utmaningar - viljan att ta sig an svåra uppgifter och mål

· Omdöme - förmåga att fatta avvägda beslut eller komma fram till förnuftiga slutsatser

· God känsla för siffror och rimlighetsbedömning

· Tekniska färdigheter är meriterande

Erfarenhet och kvalifikationer

· Tidigare erfarenhet inom försäljning inom B2B

· Tidigare arbete med uppsökande försäljning genom fysiska kundmöten

· Du har arbetat i CRM-system tidigare och gärna att du har erfarenhet av Oracle NetSuite

· Du har erfarenhet av att sälja komplexa lösningar

· Minst eftergymnasial utbildning och minst fem år av liknande försäljning eller motsvarande kombination

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Placering i Stockholm eller Göteborg. Eftersom vi arbetar aktivt med mångfald och en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här rollen.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Maxkompetens. Vid eventuella frågor kan du kontakta

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 8 februari 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


Teknisk säljare

Teknisk säljare

4 november 2024