Account Manager som etablerar Optinet i Karlstad

Account Manager som etablerar Optinet i Karlstad

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och digitalisering? Gillar du att vara med i startgroparna och få saker att hända? Har du ett enormt driv för sälj och affärer? Är svaren ja så har du hittat rätt jobbannons.

Vilka är Optinet:

Optinet är ett IT-företag som funnits sedan 1994. Det betyder att vi har funnits i branschen under lång tid, och med det jobbat upp en väldigt stor erfarenhet. Vi har kunder i de flesta branscher där huvuddelen utgörs av små- och medelstora företag i Göteborg med omnejd samt i Härjedalen. Vi är en helhetsleverantör av såväl IT som telefoni. Vi har även ett varumärke där vi utvecklar skräddarsydda verksamhetssystem för privat och offentlig sektor men också färdiga SaaS-lösningar för digital signering samt verksamhetssystem för bygg- och städbranschen. I dagsläget så är vi 14 kollegor på Optinet men med ambitionen att bli många fler.

Optinet tar nu nästa steg i vår tillväxtresa och etablerar oss i Karlstad där du har chansen att vara med och möjliggöra den etableringen. En del kunder finns redan i Värmland och två kollegor utgår från Karlstad även om dessa inte konsekvent och aktivt inriktar sig på Värmland i dagsläget. Där har du chansen och möjligheten att bygga upp något nytt och göra Optinet till den självklara IT-leverantören och den lokala partnern för utveckling av system och leverans av SaaS-lösningar till Karlstad och Värmland.

Det här är din utmaning:

Du har en fantastiskt rolig utmaning framför dig. Optinet är ett företag som är i en stor tillväxtresa. Det kommer betyda att du kommer jobba i en föränderlig organisation där både möjligheterna och förväntningarna är stora. Möjligheterna är stora då det kommer finnas utrymme att växa i organisationen. Detta särskilt med tanke på att du kommer vara med från början på en för Optinet ny geografisk plats. Förväntningarna är stora då du kommer vara en avgörande del för att tillväxtresan ska lyckas. Ditt ansvar kommer vara att etablera Optinets namn på marknaden i Karlstad och Värmland varpå vi ser positivt om du har ett stort kontaktnät för att möjliggöra den etableringen.

Egenskaper du behöver för att lyckas i rollen:

Vår känsla och erfarenhet säger att nyckeln för att lyckas som Account Manager består i ett antal delar.

- Du fullkomligt älskar att bygga relationer med kunder där det personliga mötet och nyfikenheten för kunden är det centrala.

- Ingen utmaning är för tuff eller för svår.

- Även när det är kämpigt så tar vi stöd av varandra och fortsätter framåt.

- Det enda sättet att komma framåt är ihärdigt och tålmodigt arbete.

- Vi utvecklas tillsammans, därför lär vi av varandra, båda gällande motgång och medgång.

För att lyckas i rollen där du kommer vara med i etableringen behöver du vara ansvars- och initiativtagande och sätta kunden i första rummet. Du måste ha förmågan att både planera och utföra med ett stort mått av disciplin.

Din inställning, personlighet och hur väl du är lämplig för att etablera Optinet i Karlstad kommer väga tyngre än formell kompetens.

Din nya arbetsplats:

Hos oss kommer du till en familjär arbetsplats med högt i tak. Även om vi hela tiden har ett resultatfokus så tar vi hand om varandra och ser till att vi alla trivs att vara på jobbet. På kontoret i Karlstad kommer du ha en stor inverkan på kontorets utveckling med goda möjligheter att få stort ansvar i framtiden. Vi har en informell stämning på Optinet där alla hugger i där det behövs och fastnar vi med något tar vi alltid hjälp av varandra.

De formella delarna:

Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Lön: Fast individuell lön samt generös provision på genomförd försäljning.

Tillträde: 2022-03-28 eller enligt överenskommelse.

Placering: Karlstad

Krav:

- B-körkort och tillgång till egen bil.

- Erfarenhet från IT-branschen alternativt annan B2B-försäljning i Karlstad/Värmland

- Stort kontaktnät i Karlstad/Värmland

- Flytande svenska i tal och skrift.

Meriterande:

- Erfarenhet som säljare B2B i IT-branschen.

- Tidigare genomfört etablering av ett företag på en ny ort.

Förmåner under provanställning:

- Friskvård samt friskvårdstimme.

Förmåner efter avklarad provanställning:

- Rikskort med lunchförmån.

- Privat sjukvårdsförsäkring

- Tjänstepension efter 3 år.

- Möjlighet till tjänstebil.

- Betald mobiltelefon för tjänsten.



Sista datum för ansökan: 2021-12-05



Tjänsten tillsätts löpande, så ansök så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Optinet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 6 april 2022

Liknande jobb


Account Manager - Anesthesia

Account Manager - Anesthesia

29 november 2024

28 november 2024

28 november 2024