Account Manager som vill ta nästa steg

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Allabrf utvecklar digitala och innovativa tjänster för bostadsrättsföreningar och har sedan starten 2015 haft en framgångsrik resa. Detta har positionerat oss som en av de marknadsledande aktörerna idag.

Bolaget ägs av dess anställda och några av Sveriges främsta entreprenörer och investerare. En av ägarna är Stronghold Invest, ett aktivt ägarbolag som investerar i fastighetsföretag i Europa.

På Allabrf finns en genuin och välmående företagskultur där stor vikt läggs vid socialt umgänge och högt i tak. I kombination med en stark framåtanda och teamkänsla är den entreprenöriella andan med snabba beslutsvägar påtaglig. Allabrf har idag drygt 20 anställda med olika spetskompetenser. Ambitionen, olikheterna och samhörigheten gör oss till ett högpresterande team som trivs och har roligt tillsammans. Vårt team arbetar och hjälper varandra att nå mål.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Account Manager ansvarar du för att bygga upp en kundstock och förvalta den existerande tillsammans med övriga kollegor på försäkringsenheten.

Din primära kundkontakt är styrelsen i bostadsrättsföreningar där du erbjuder analyser och rekommendationer gällande föreningens befintliga och framtida försäkringsskydd samt hjälper dem med enklare skadehantering och rådgivning.

Du blir även ansvarig för att bygga upp långsiktiga relationer med ledande försäkringsbolag samt arbetar nära försäkringsbolagens underwriter och mäklardisk



Dina ansvarsområden inkluderar…

- Bygga upp kundstock genom proaktiv försäljning samt Leadshantering
- Förvaltning av existerande kundstock
- Upphandling av försäkringar
- Försäkringsanalys
- Rådgivning vid försäkringsärenden/skadeärenden
- Cross-sales övriga affärsområden på AllaBRF
- Mailhantering




Den vi söker

Hos oss är din personlighet och inställning viktigast för att passa in. Vi söker en driven, ansvarsfull, kundfokuserad och nytänkande person med mycket mod som vill bli en del av vår stora tillväxtresa. För att lyckas i rollen behöver man vara en strukturerad person som ser till att saker som påbörjas också avslutas samt följs upp inom deadline. Du bör också trivas med att ha telefonen som din främsta redskap och trivas med mycket kundkontakt. Det är viktigt att du har flytande kunskaper i svenska & engelska.

Vi tror att du har:

- Erfarenhet från försäljning
- Erfarenhet från försäkringsbranschen är meriterande
- Försäkringsförmedling Licens eller Insursec är högt meriterande
- Erfarenhet eller utbildning inom skadereglering är meriterande
- Tidigare erfarenhet inom kundservice, eller bostadsrättsförening är meriterande




Vad vi erbjuder

- Stora utvecklingsmöjligheter
- Friskvårdsbidrag
- Tjänstepension




Praktiska delar

- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Arbetstider: 08:00-17:00, viss flexibilitet
- Plats: Centrala Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
+46 72 901 65 65
Mikael Kedert

Hampus Dahlstedt

Peter Backman

Christopher Lundh

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ABRF Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Stureplan 4C, Stockholm
None

Postadress

Stureplan 4C
Stockholm, 11435

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024