OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om bolaget
Allabrf utvecklar digitala och innovativa tjänster för bostadsrättsföreningar och har sedan starten 2015 haft en framgångsrik resa. Detta har positionerat oss som en av de marknadsledande aktörerna idag.
Bolaget ägs av dess anställda och några av Sveriges främsta entreprenörer och investerare. En av ägarna är Stronghold Invest, ett aktivt ägarbolag som investerar i fastighetsföretag i Europa.
På Allabrf finns en genuin och välmående företagskultur där stor vikt läggs vid socialt umgänge och högt i tak. I kombination med en stark framåtanda och teamkänsla är den entreprenöriella andan med snabba beslutsvägar påtaglig. Allabrf har idag drygt 20 anställda med olika spetskompetenser. Ambitionen, olikheterna och samhörigheten gör oss till ett högpresterande team som trivs och har roligt tillsammans. Vårt team arbetar och hjälper varandra att nå mål.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Account Manager ansvarar du för att bygga upp en kundstock och förvalta den existerande tillsammans med övriga kollegor på försäkringsenheten.
Din primära kundkontakt är styrelsen i bostadsrättsföreningar där du erbjuder analyser och rekommendationer gällande föreningens befintliga och framtida försäkringsskydd samt hjälper dem med enklare skadehantering och rådgivning.
Du blir även ansvarig för att bygga upp långsiktiga relationer med ledande försäkringsbolag samt arbetar nära försäkringsbolagens underwriter och mäklardisk
Dina ansvarsområden inkluderar…
- Bygga upp kundstock genom proaktiv försäljning samt Leadshantering
- Förvaltning av existerande kundstock
- Upphandling av försäkringar
- Försäkringsanalys
- Rådgivning vid försäkringsärenden/skadeärenden
- Cross-sales övriga affärsområden på AllaBRF
- Mailhantering
Den vi söker
Hos oss är din personlighet och inställning viktigast för att passa in. Vi söker en driven, ansvarsfull, kundfokuserad och nytänkande person med mycket mod som vill bli en del av vår stora tillväxtresa. För att lyckas i rollen behöver man vara en strukturerad person som ser till att saker som påbörjas också avslutas samt följs upp inom deadline. Du bör också trivas med att ha telefonen som din främsta redskap och trivas med mycket kundkontakt. Det är viktigt att du har flytande kunskaper i svenska & engelska.
Vi tror att du har:
- Erfarenhet från försäljning
- Erfarenhet från försäkringsbranschen är meriterande
- Försäkringsförmedling Licens eller Insursec är högt meriterande
- Erfarenhet eller utbildning inom skadereglering är meriterande
- Tidigare erfarenhet inom kundservice, eller bostadsrättsförening är meriterande
Vad vi erbjuder
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Friskvårdsbidrag
- Tjänstepension
Praktiska delar
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Arbetstider: 08:00-17:00, viss flexibilitet
- Plats: Centrala Stockholm
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
+46 72 901 65 65
Mikael Kedert
Hampus Dahlstedt
Peter Backman
Christopher Lundh