Account Manager Spare Parts till ELME Spreader

Account Manager Spare Parts till ELME Spreader

Arbetsbeskrivning

Bli vår nästa Account Manager för reservdelar hos ELME Spreader AB – Där Innovation Möter Framtid!Vill du vara en del av en global ledare inom tillverkning av lyftutrustning för containerhantering? ELME Spreader AB har varit en pionjär sedan 1974 och fortsätter att leverera högpresterande lösningar till våra kunder över hela världen. Med vår starka tillväxt söker vi nu en passionerad individ för rollen som Account Manager för reservdelar.
Vilka är ELME Spreader AB?
Med huvudkontor i Älmhult och en årlig omsättning på över 700 MSEK, är ELME Spreader AB en ledande aktör inom sitt område, där över 90 % av vår produktion exporteras globalt. Vi är ett team av 250 dedikerade medarbetare som drivs av innovation och strävar efter att ständigt ligga i framkant.
För att lära dig mer om oss och våra produkter, besök vår hemsida: www.elme.com
Övergripande om rollen som Account Manager Spare Parts
Din främsta uppgift är att ansvara för försäljning och kommersiell support av reservdelar gentemot kundföretagen/marknaden. I detta ligger att säkerställa en god kunskap kring marknadens rörelser, kundföretagets strategier och att identifiera försäljningsmöjligheter samt produktbehov.
Du arbetar i tätt samarbete med eftermarknadsansvarig, kvalitetsansvarig och våra orderadministratörer. Tillsammans säkrar ni upp, att våra slutanvändare får rätt reservdel till rätt pris och i rätt tid! Du har också många kontakter med vår teknikavdelning.
Tjänsten har inget personalansvar, men en streckad linje till dina kollegor som arbetar med reservdelar i Älmhult och vid våra dotterbolag, vilkas arbetsuppgifter ligger under ditt ansvar.
Du tillhör Marknadsavdelningen och rapporterar till Marknadschefen, Jens Petersson.
Vad du kan förvänta dig:
Ett dynamiskt arbetsklimat där du har möjlighet att utveckla och stärka vår reservdelsaffär.
En roll där du kontinuerligt utvecklar kundrelationer och identifierar nya affärsmöjligheter.
Möjligheten att vara en del av internationella mässor och evenemang för att visa upp våra produkter och knyta nya kontakter.
En nära samarbetsmiljö där din input och idéer välkomnas och tas på stort allvar.
Flextid, friskvårdsbidrag

Litet mer på detaljnivå
Arbetet med att utveckla vår reservdelsaffär bygger på delarna: Utveckla affären, utveckla kundkontakter, utveckla interna samarbetet och utveckla reservdelssortimentet.
Det gör du bland annat genom; prissättningsstrategi, reservdelsbudget, att ta fram och analysera försäljningsstatistik, göra trendanalys, identifiera försäljningsmöjligheter/produktbehov inom reservdelssegmentet och ta fram förslag på nya reservdelsprodukter.
Du bygger upp nya kontaktvägar och vårdar befintliga inom kundföretagens eftermarknadsorganisationer. Du identifierar förbättringsmöjligheter vad beträffar arbetet med order, reservdelshantering samt försörjning gentemot kundföretagen/marknaden. Du är lyhörd för vad marknaden efterfrågar vad gäller produkter, tillgänglighet och leveranstid.Viss orderhantering ingår samt att offerera så kallade special orders. Du behöver även vara back up inom orderhantering.
Förväntade kunskaper och kompetenser för tjänsten
Dina Kvalifikationer:
Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
En stark teknisk förståelse och kommersiell erfarenhet är avgörande för denna roll.
Erfarenhet av eftermarknadsaffärer och kunskap i affärsdatasystem, såsom monitor, är meriterande, såsom erfarenhet av digitala kundportaler.

Utbildningsnivå
Relevant utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och erfarenheter.

Personliga egenskaper som är nödvändiga för att kunna göra ett bra jobb:
Högt kundfokus. Serviceminded, kritiskt tänkande, hög integritet, beslutsmässig, trivas med att det rör på sig och händer mycket hela tiden, gott affärsmannaskap, lösningsorienterad.
Placering och omfattning
Tjänsten är baserad i Älmhult och är på heltid. Du kommer att vara en viktig del av vårt operativa team och behöver vara närvarande på plats. Det kan förekomma enstaka resor nationellt och internationellt.
Frågor och ansökan
För rekryteringen ansvarar Head Consulting Group AB och det är till dem du skickar din ansökan. Om du har frågor om företaget eller om tjänsten är du välkommen att kontakta Marknadschef Jens Petersson på telefon 010 – 222 18 82 eller rekryteringskonsult Ewa-Marie Åström på telefon 0738 – 01 04 46. Vi använder oss av löpande urval, så vänta inte med din ansökan.
Välkommen till ELME Spreader AB – där din passion och drivkraft för service och affärer kan blomstra!
För den här rekryteringen har ELME Spreader gjort sitt val av rekryteringspartner och undanber sig erbjudanden från CV-leverantörer eller rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30
Eleonor Cserpes
070 955 31 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Head Consulting Group Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Besöksadress

Norrgatan 22
None

Postadress

Norrgatan 22
Växjö, 35231

Liknande jobb


Junior Account Manager

Junior Account Manager

21 december 2024

20 december 2024

Account Manager Media

Account Manager Media

20 december 2024

Sales Executive inom healthtech!

Sales Executive inom healthtech!

20 december 2024