OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att gå på restaurang? Att träffa människor? Är stämpelklockan något du avskyr? Har vi rätt när vi antar att du vill jobba i Stockholms skönaste team? Grymt, då pratar vi samma språk och vilken tur att du snubblade över annonsen just nu! Ja, nu när vi behöver förstärka vårt lokala Account Management team med ytterligare en Account Manager. Vi tror att rätt kandidat har en gedigen erfarenhet sen tidigare, en sån som älskar att vara i en relationsskapande roll, en roll där man dessutom får skapa mervärde. Hos oss sitter den entreprenöriella andan i väggarna. Vi arbetar ständigt för att förbättras och utvecklas. Vi kommer aldrig att nöja oss med att vara bra, vi kan alltid bli ännu bättre - vill du vara med? Läs då mer nedanför, om tror att du håller måttet så var inte rädd för att skicka in din ansökan redan idag!
VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA
Du kommer att ha ansvar för, och systematiskt bearbeta, en egen kundstock om ca 200-250 kunder
Arbetet innefattar att kontakta kunder både via telefon och fysiska möten och på så sätt skapa och upprätthålla förstklassiga relationer
Du skapar värde för dina kunder genom merförsäljning
Du kommer också att vara delaktig i olika projekt som kan innebära allt från att sälja in nya foodora-koncept som ska lanseras till att omförhandla/uppdatera våra samarbetspartners avtal
VEM DU ÄR
Självgående - Vi ser att du gillar att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt då det kommer att vara avgörande för att du ska nå dina mål
Resultatinriktad - Givetvis tror vi att du har ett starkt resultatfokus och motiveras av att både nå uppsatta mål och sätta nya
Relationsskapande - Våra samarbetspartners är såklart oerhört viktiga för oss vilket också kommer att genomsyra allt du gör
Orädd - Du känner dig orädd inför att ta dig an uppgifter och situationer som kan vara obekanta för dig - du ser det snarare som ett sätt att fortsätta utvecklas
KVALIFIKATIONER
Minst 1 års dokumenterad säljerfarenhet inom B2B - med goda resultat
Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av eget kundansvar där du varit ansvarig för kundkonton
B-körkort
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
Ytterligare språkkunskaper är starkt meriterande likväl som att ha tidigare erfarenhet inom restaurangbranschen
VILKA VI ÄR
Vi är alla. Vi är riders och kurirer. Vi är personer som jobbar med Marketing och Finance. Det krävs något alldeles extra hos en person för att starta och driva en business med framgång. Flera av de som varit med sen starten jobbar fortfarande kvar hos oss.
En annan viktig del för oss är att vi skapar hållbar framgång. Såväl ur ett kundperspektiv som ur ett miljömässigt. Därför är det viktigt för oss att vara koldioxidneutrala, vilket vi också är från och med januari 2020, inte bara i Sverige utan på alla våra europeiska marknader. Om det här är viktigt för dig när du väljer din framtida arbetsplats, då kanske foodora är just det företag där du skall växa och bidra till att vi når våra mål- små som stora.
På foodora vill vi lyfta de människor som jobbar hos oss. Vi värderar mångfald. Mångfald av erfarenheter, bakgrund, synsätt och idéer. Vi värderar detta högt då vi är säkra på det är just mångfald som bygger grunden för vår kultur. Och i slutändan även den produkt vi levererar. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra anställda global utveckling och samtidigt få utmärka oss som en av de snabbast växande bolagen inom LMD* i världen.
*LMD står för last mile delivery. Denna, och många andra nördiga förkortningar, kan du lära dig när du börjat hos oss.
FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag
Benify
Personalrabatt på foodora
Tjänstepension, inkl. premiebefrielseförsäkring, samt olycksfall- och livförsäkring
Grymma AW’s och fester! (Vi längtar tills det är möjligt igen!)