OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Södertälje fortsätter att expandera och med det även stadens infrastruktur. Om du är resultatinriktad, har energi, gillar en varierande vardag och dessutom har erfarenhet av B2B-försäljning är det dig vi söker som vår nya Account Manager.
Så här säger Maria Kullberg, Chef Anslutning & Försäljning om rollen: Som Account Manager på Telge Nät blir du en nyckelspelare till att skapa möjligheter för Södertälje att växa och bli en smart, digitaliserad och hållbar stad! Du vill hjälpa våra kunder att göra hållbara val och förenkla deras vardag samtidigt som de får en positiv upplevelse genom hela kundresan. Allt du gör, gör du med kundens fokus.
Arbetsuppgifter och ansvar Som Account Manager på Telge Nät säljer du infrastrukturtjänster inom Fjärrvärme, Fjärrkyla och Stadsnät, därutöver säljer du även energitjänster som kan underlätta för våra kunder. Du vänder dig övervägande till företag och BRF/Samfälligheter. Du är kundens viktigaste kontakt genom hela kundresan. Du planerar, utför och följer upp säljaktiviteter för att tillmötesgå våra kunder och nå vår målbild. Du utvecklar produkt- och tjänsteportföljen i dialog med kunder. Utöver kontakt med våra viktiga kunder har du ett nära samarbete med kommunikationsavdelningen för att driva marknadsaktiviteter och kampanjer.
Som Account Manager ingår du i ett starkt team med stor kompetens och kännedom om våra produkter och tjänster likväl som deras utvecklingsmöjligheter. Du har ett nära samarbete med övriga avdelningar inom Telge Nät för att säkerställa hållbara affärer ur alla perspektiv. Du är utvecklingsorienterad och ser möjligheter både hos kunder och i vår verksamhet. Du bidrar därför till ökad kund- och affärsnytta samtidigt som du är med och förbättrar och utvecklar vår verksamhet. Vi arbetar processtyrt och med LEAN.
Den här tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som kan inledas med 6 månaders provanställning. Vi önskar att du kan starta så snart som möjligt.
Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi 190 medarbetare som alltid jobbar för att driva och utveckla affären inom våra respektive områden. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands för att lära mer av.
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att passa i den här rollen behöver du ha högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom produkterna fjärrvärme/fjärrkyla och dokumenterad erfarenhet av företagsförsäljning B2B. Du har erfarenhet från infrastrukturbranscher som energi och/eller telekom, likväl som erfarenhet av avtalsskrivning och rådgivande försäljning.
Som person är du nyfiken och lösningsorienterad, har hållbarhet högt på agendan och vill bidra till att skapa möjligheter för Södertälje att växa och bli en smart, digitaliserad och hållbar stad! Du älskar försäljning och drivs av affärer och affärsutveckling med kundens fokus. Att skapa nya kontakter likväl som goda långsiktiga relationer faller sig naturligt för dig. Du har en stark vilja att vara med och utveckla arbetssätt, processer och verktyg för att förenkla och förbättra för både våra kunder och vår verksamhet. Du är strukturerad, ansvarstagande och kan arbeta både operativt och strategiskt. Du känner igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Du kan tala och skriva bra på både svenska och engelska, du har goda kunskaper i Office-paketet samt B-körkort.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: Dynamics 365; telekombranschen; energibranschen; projektledning; ledarskapserfarenhet; miljö- och hållbarhetsarbete; kommunikation/marknadsföring.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden så ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 10 april 2022.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det Maria Kullberg, Chef Anslutning & Försäljning du ska kontakta på 08 550 227 36. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Marina Brunsärn dig med, du når henne på 08 550 231 20. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision, och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Vi är Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Dillman
Johan Ekwall
Peter Rohberg
08-550 222 29
Marie Rönn Salander
Johanna Göransson
Cecilia Weistrand
Lena Sköld
Mattias Omberg
+46 0855022021
Johan Fagerlund
Ylva Gustavsson