Account Manager till Absolent

Account Manager till Absolent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill jobba som Account Manager för mittersta/norra distriktet i Sverige.
Här får du ett omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Trivs du lika bra på verkstadsgolvet som i säljmötet med kund så är den här rollen perfekt för dig.

Är du vår nya Account Manager?
Som Account Manager för mittersta/norra distriktet är du länken mellan Absolent och våra potentiella och befintliga kunder. Vår försäljningsmodell bygger på professionell konsultativ försäljning som till stor del sker ute i kundens verksamhet. Detta innebär en varierande och praktisk vardag som ställer krav på att du är anpassningsbar och har lätt för att prata med människor. Du har ett naturligt driv i att söka upp kunder och vara ute hos dem i deras verksamhet för att ta reda på hur våra produkter kan skapa värde.

Uppdraget är omväxlande och det är viktigt att du trivs lika bra på verkstadsgolvet där du kan hittas klättrande på en maskin för att genomföra en partikelmätning som i kundens konferensrum där den tekniska lösningen senare presenteras.
Tjänsten innebär stor frihet och uppdraget innefattar bland annat:
  Du äger och driver försäljningen i ditt distrikt
Hitta och etablera nya kunder inom distriktet
Hjälpa, utveckla och finnas för de redan befintliga kunderna inom distriktet
Planera och utföra teknisk design för komplexa filter-lösningar
Planera och genomföra försäljningsaktiviteter på tilldelade konton eller områden
Ständigt söka och utveckla nya affärsmöjligheter, segment och användningsområden för Absolents produkter

Som Account Manager ansvarar du för att skapa goda och långsiktiga kundrelationer, du ska ringa och boka dina egna möten, skapa och sluta avtal. Vidare ansvarar du för planering och genomförande av mindre mässor, aktiviteter med kunder, projektsamordning och offertsammanställning.
Du ansvarar också för att rapportera alla försäljningsaktiviteter i vårt CRM-system.

Ditt distrikt börjar med Stockholms län, sträcker sig sedan snett västerut mot norska gränsen i riktning mot Sälen och därefter norrut till Kiruna. Merparten av kunderna är placerade i Dalarna och Stockholmsregionen varpå du erbjuds hemmakontor för att effektivisera din vardag och skapa balans i livet.
Tjänsten kräver att du kan resa när behovet uppstår, troligen minst 3 dagar i veckan.

Vilka är Absolent?
Absolent utvecklar, tillverkar och säljer marknadsledande produkter som används för att eliminera luftföroreningar såsom oljedimma, oljerök och damm som skapas i industriella processer. Vi är stolta över vår historia och våra produkter som gör skillnad för människa, maskin och miljön varje dag.
Vi världsledande när det gäller kundfokus och teknik. Vårt huvudkontor ligger i Lidköping, Sverige och vi har även kontor i Tyskland, Frankrike, Italien, Kina och USA. Absolent AB ingår i Absolent-koncernen med ca 160 anställda. Absolent Group är noterat på Nasdaq Stockholm, First North.

Vad erbjuder vi dig?
Vi ger dig förutsättningar att framgångsrikt driva försäljningen inom ditt distrikt genom kvalitativa utbildningar av våra produkter och tjänster men även externa utbildningar inom värdebaserad försäljning. Utöver det har du givetvis tillgång till förmånsbil, dator, telefon och annan utrustning som krävs för att genomföra uppdraget på bästa sätt.

Du ges stort ansvar i att själv planera din vardag för att nå bästa resultat och välbefinnande. Rollen som Account Manager på Absolent erbjuder en unik sammansättning av praktiskt arbete kombinerat med teoretiskt försäljningsarbete i form av offert, avslut, förhandling m.m. Vi arbetar redan idag mot alla de ledande fordonstillverkarna i Sverige och dess underleverantörer. Du kommer tillhöra en organisation med gott kamratskap och högt i tak som ständigt växer och utvecklas. Vi har förtroende för att du kommer generera goda resultat och kan i gengäld erbjuda möjligheter till fortsatt utveckling såväl nationellt som internationellt.

Vi önskar att du:
  Är målinriktad och självgående
Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning
Kan sätta en plan med relevanta mål
Är van vid att arbeta självständigt men också trivs i att tillhöra en grupp och bidraga för att den ska utvecklas framåt
Har en stor social förmåga och vilja att träffa och lära känna nya människor
Har en bevisad förmåga att hitta nya leads och uppnå försäljningsmål, samt att etablera, underhålla och utöka din kundbas
Är effektiv i vardagen och duktig på att allokera din tid till värdeskapande aktiviteter
Har grundläggande datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i affärssystem/CRM-system
Grundläggande kunskaper i Engelska
Innehar B-körkort

Vill du veta mer?
Några av våra bästa medarbetare började på Absolent utan specifik erfarenhet från filterbranschen. Med rätt inställning, driv och förmågor erbjuder vi allt det andra du behöver för att lyckas i rollen. Framgång på Absolent handlar om viljan att lära sig, förmågan att ta hjälp av kompetenta kollegor och att lyssna på kunden.

Vi värnar om våra medarbetare och arbetar ständigt med att förbättra oss som arbetsgivare. En del i det arbetet är att vi är certifierade enligt Great Place To Work 2022.
I den här rekryteringen samarbetar Absolent AB med OnePartnerGroup Stockholm där de hjälper Absolent AB med ett första urval. Därefter kommer kontakten att fortsätta direkt med Absolent AB.
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Josefine Blomkvist på josefine.blomkvist@onepartnergroup.se eller Christina Stenbeck på christina.stenbeck@onepartnergroup.se

Vänta inte med att skicka in din ansökan då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ABSOLENT AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 12 maj 2023

Liknande jobb


Account Manager

Account Manager

27 november 2024