OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Arbetsuppgifter
Vi förstärker nu vårt team med ytterligare en säljare i Jönköping. Är du en affärsdriven person som vet hur det känns när man lyckas och har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer, då kan du vara vår nästa stjärna!
I rollen som Account Manager arbetar du operativt med egen identifiering, prospektering och försäljning mot nya potentiella kunder samt befintliga kunder inom branscherna e-handel, logistik och industri. Beställare hos kunderna kan exempelvis vara logistikchef, lagerchef, produktionschef, personalchef och inköp. Du kommer självständigt att driva försäljningsprocessen från bokning av mötet, genomförande av mötet, skapande av offert och att ingå avtal med dina kunder. Mötena sker både fysiskt och digitalt. Du kommer att fokusera på bearbetning av både våra befintliga och nya kunder för att succesivt bygga upp din egen kundbas som löpande bearbetas i syfte att hitta nya affärsmöjligheter. Du har eget budgetansvar, rapporterar och får löpande stöd/coachning från Regionchef i Väst.
Dina ansvarsområden
• ny- och merförsäljning mot uppsatta budgetmål
• förvalta och utveckla befintliga kunder
• självständigt driva din säljprocess, från prospektering till färdig affär
• bygga långsiktiga relationer och strategiska samarbeten
• lösa samt erbjuda kundunika upplägg
• delta i företagets säljaktiviteter
• samarbeta med kollegor i syfte att överlämna vunna affärer till konsultcheferna, vilka ansvarar för den operativa delen av affären
Din profil
För att du ska trivas hos oss är det en bra förutsättning att du vill vara en del av en tillväxtorganisation, att du vet att det krävs hårt jobb, struktur och ihärdighet för att lyckas. Att du brinner för att skapa kundnytta, är trygg, positiv, prestigelös och engagerad. Att du är en säljprofil som på egen hand ständigt snappar upp trender och är nyfiken på hur vårt näringsliv utvecklas och varför. Vi tror även att du har några års erfarenhet av tjänsteförsäljning.
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av vår bransch och har erfarenhet av att driva affärer med/mot e-handel, logistik och industri. Det viktigaste och avgörande är dock din personlighet, driv, engagemang och en vilja att prestera och lyckas i dina mål. Du arbetar idag framgångsrikt i din roll och har ett intresse av att utveckla dig i ett nischat bolag inom logistikbranschen. Vi växer så det knakar både organiskt och via förvärv.
Kompetenser och erfarenheter:
• Tidigare erfarenhet av försäljning av bemanning eller motsvarande
• Förhandlingsvana
• Grundläggande kunskaper i Officepaketet
• Strukturerad och kommunikativ
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• B-körkort ett krav
Här blir du erbjuden:
• Marknadsmässig lön
• Bonus
• Pension
• Friskvårdsbidrag
• Tjänstebil
• Härliga och drivna kollegor
• Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan så tveka inte att söka! Placering av tjänsten är på vårt kontor i Jönköping.
Urvalsprocess och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag 2023-04-23.