OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Genom att skapa en IT-infrastruktur i världsklass är Atea med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige.
Att ha en stark lokal närvaro över hela Sverige är en självklarhet och man finns idag på ett 30-tal orter från Kiruna i norr till Malmö i söder med över 1000 konsulter.
På kontoret i Örebro arbetar ett 60-tal personer. Kontoret står under stark tillväxt till följd av kontinuerligt ökad efterfrågan ifrån befintliga stora ramavtalskunder liksom nya kunder. Här kommer du till en arbetsplats där kulturen präglas av värderingarna ”Vi sätter laget framför jaget”, ”Vi tar personligt ansvar” och ”Vi brinner för det vi gör”.
Account Manager till ATEA
Vi söker dig som vill bli vår nya kollega!
Vi är ett gäng engagerade och kompetenta medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och specialområden. Ingen är bäst på allt men tillsammans kompletterar vi varandra och blir det bästa teamet!
Som Account Manager har du möjligheten och ansvaret att sälja hela ATEA:s erbjudande till kunder i Sverige. Denna roll är främst riktad mot kunder i Örebroregionen med omnejd, men ibland gör du affärer med bolag även på andra orter. Kunderna är både inom det privata näringslivet och inom offentlig verksamhet.
Hur ser dina dagar ut?
Du är själv ansvarig för att boka dina egna möten och stänga dina affärer där du givetvis har laget som stöttar! Dels jobbar du med nykundsbearbetning men du hjälper också befintliga kunder att få en bättre och mer kostnadseffektiv IT-miljö. ATEA har många befintliga avtal också där du blir en viktig spelare för att affärsmässigt driva dessa vidare – även där tillsammans med kollegor. I alla våra affärer har vi kundens verksamhetsnytta för våra ögon!
Vi strävar alltid efter att våra kundrelationer skall vara långvariga och det innebär också att du etablerar och förvaltar kundplaner men du samverkar också med strategiska partners och andra leverantörer i syfte att maximera kundnytta!
Till din hjälp har du tekniskt duktiga kollegor som stöd men det är du som ansvarar för affären!
Vad kan ATEA erbjuda dig?
Hos oss kan du förvänta dig att du har möjlighet att utbilda dig som bygger dig som säljare och person. Vi erbjuder dig en marknadsmässig lön med möjlighet till årsbonus och gemensam vinstdelning.
ATEA värnar om hälsan hos medarbetarna och har därför ett generöst friskvårdsbidrag men du får också möjlighet till rabatterade friskvårdsaktiviteter av olika slag.
Vi vill leva efter vår vision TP2B – The place to be – vi vill ha roligt på jobbet och har därför en del aktiviteter även utanför arbetstid som stärker vår fina lagkänsla!
Vem trivs och passar in hos oss?
Du är en person som älskar att göra affärer på ett affärsmässigt sätt och du har tidigare visat att du är duktig i sälj- och kundsammanhang. Att ha en stark egen motor men också uthållighet är oerhört viktiga personliga egenskaper för den här rollen.
Har du redan ett stort nätverk är det givetvis ett plus i kanten, annars har du förmågan att över tid skapa det. Du gillar att prata med olika människor och det faller sig naturligt att prata affärsnytta, verksamhet och lösningar. Att inspirera kunden men också våga utmana är också viktiga delar i denna roll. Struktur är en förutsättning för att ha koll på en intensiv och rörlig vardag!
Nyckeln är kort och gott – du är en affärsmässig person som passar in i vårt lag!
Känner du igen dig i det vi söker? Då är du varmt välkommen med din ansökan eller dina frågor om tjänsten. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Oak Consulting.
Ansvarig Rekryteringskonsult är Helena Fiedler som nås på telefon 070-5919033. Vi vill ha din ansökan snarast – dock senast 20 november.