Account Manager till Binero!

Arbetsbeskrivning

Bineros övertygelse är att digitala lösningar berikar och bidrar till en öppen och hållbar värld. Därför är det vårt uppdrag att hjälpa människor och företag att förverkliga sina affärsidéer och driva digital transformation. Under 2019 renodlade Binero verksamheten och vi har nu påbörjat en spännande resa med siktet inställt på att ta en ledande position på den svenska B2B-marknaden för digitala infrastrukturtjänster. I dag erbjuder vi både publika, privata och hybrida molnlösningar, samt colocation i vårt eget nya och klimatsmarta datacenter norr om Stockholm. Under förra året lanserade vi också vår egen publika molnlösning binero.cloud.

Enkelt uttryckt händer det väldigt mycket hos oss nu, och vi siktar på att växa rejält under de kommande åren


Är du en driven, erfaren och ambitiös Account Manager som söker nya utmaningar? Vill du vara med och påverka ett etablerat och stabilt IT-företag som påbörjat en spännande tillväxtresa? Då kan vi ha rätt möjlighet för dig! 
 
 
Om rollen
 
I rollen som Account Manager på Binero kommer du främst att ansvara för att bearbeta nya kunder. I det arbetet ingår samtliga delar av säljcykeln, allt från prospektering och marknadsanalys till förhandling och slutförande av affär. Du kommer att bygga långsiktiga relationer med våra kunder, där du också ansvarar även för att upprätthålla kundnöjdheten genom gedigna behovsanalyser, tät återkoppling och presentation av konkreta lösningar baserat på kundens behov. Du är en ambassadör för våra tjänster och vårt varumärke. Till din hjälp kommer du att ha stöd från övriga organisationen, bestående av produktspecialister, andra Account Managers samt marknadsavdelningen.
 
 
Vem söker vi?
 
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har flera års erfarenhet av B2B-försäljning inom IT-branschen. Du har tidigare erfarenhet av att sälja molntjänster/SaaS-lösningar och/eller IT-infrastruktur, och vet hur du kommunicerar affärsnyttan med olika lösningar till kunden. Har du sålt hybrida lösningar är det ett extra plus i kanten. Du har med fördel ett etablerat kontaktnät i IT-branschen.
 
Vi söker dig som älskar kundkontakten och drivs av affären. Du är en expert på att skapa lönsamma affärer för kunden genom smarta lösningar. För att trivas hos oss behöver du vara resultatorienterad och hålla en hög aktivitetsnivå, där du uppnår budgetmål på ett effektivt och strukturerat sätt. Vidare är du självgående och tar ansvar för dina affärer och kunder. Hos oss är professionell och tydlig kommunikation ett avgörande verktyg för att skapa goda kontakter, både internt och externt. Vi ser gärna att du är en lagspelare och besitter social skicklighet. För dig är det en drivkraft att arbeta i ett team som sprider och tar del av varandras kunskaper.
 
 
Binero erbjuder dig
 
Som anställd hos Binero kommer du att få vara med på en spännande tillväxtresa mot en ledande position på den svenska marknaden för IT-tjänster. Du blir en viktig del av ett engagerat team av människor med olika kompetenser, som samarbetar och lär av varandra – i en företagskultur som sätter kunden i centrum. Utöver attraktiva ersättningsvillkor får du goda möjligheter att utveckla både din säljförmåga och din förståelse för de områden vi verkar inom.
 
 
Övrig information
 
Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid. 
Anställningsform: Heltid, 100%
Placering: Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 juni 2020
  • Ansök senast: 2 juli 2020

Liknande jobb