Account Manager till Borg Owilli

Account Manager till Borg Owilli

Arbetsbeskrivning

Om Borg Owilli

För lite mer än fem år sedan startades contentbyrån Borg Owilli, som ett litet mediaförsäljningsföretag med stora drömmar. Idag omsätter företaget över 70 miljoner, har ett fyrtiotal anställda och marknadens spetsigaste erbjudande inom distribution med ambitionen att bryta barriärer för vad innehåll ska vara.

Men drömmarna slutar såklart inte där. Vi fortsätter att växa och vill göra det tillsammans med människor som brinner för smarta distributionslösningar, kvalitativt innehåll och långsiktiga kundrelationer. Stommen idag är likt vid starten exklusiva avtal med Sveriges största mediehus och innehåll producerat av prisbelönta journalister och kreatörer.

Om rollen som Account Manager

På Borg Owilli arbetar du i ett säljteam med strax över tjugo personer, med blandad bakgrund och erfarenhet. Tillsammans erbjuder de distributionslösningar via kanaler som Svenska Dagbladet, Omni. Privata Affärer och Dagens Industri, men även via ljudbaserat (exempelvis podcasts) och rörligt innehåll. Personerna du har majoriteten av din dagliga kontakt med är beslutsfattare på stora och medelstora företag i Sverige och globalt. Dialogen med dina kunder sker till stor del per telefon och företrädesvis på svenska, men ibland även på engelska och efterföljs ofta av fysiska eller digitala möten där du matchar bäst lösning mot kundens behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter hos oss:

·       Säljprospektering och leadsbearbetning

·       Löpande omvärldsanalys – vilka släpper pressmeddelanden, vilka produkter är på väg att lanseras, vilka världshändelser påverkar branschen?

·       Säljsamtal (ingående och utgående)

·       Research och analys av potentiella kunders branscher/tjänster

·       Offerering med skräddarsydda upplägg

·       Kundmöten och löpande uppföljning

Vem vi söker

På Borg Owilli tror vi inte på hierarkier, utan på talang, ödmjukhet och professionalism. För att passa in hos oss bör du dela dessa värderingar och vara beredd på att göra jobbet som krävs – för bra försäljningsresultat sker inte av en slump. Du bör ha minst två års erfarenhet av försäljning mot företag, men vi ställer inget krav på att det måste vara inom just medieförsäljning. Viktigast är istället att du – liksom vi – går igång på att hitta lösningar för kunder och vill stänga affärer som är framgångsrika både för oss och uppdragsgivaren.

Din första tid på Borg Owilli

Under dina första veckor i rollen kommer du att bli indelad i ett team, med en dedikerad Team Manager som din närmaste kollega och fadder. Du kommer att utbildas i våra produkter, försäljningsteknik och får även prova att ringa dina första kundsamtal. Vad som händer efter detta är mycket upp till dig. Vi erbjuder en snabb och individanpassad karriärutveckling för dig som har ambitionen och uppmuntrar karriärkliv inom företaget – här är det du själv som sätter ribban.

Perks

·       Fast grundlön med generös provisionsmodell

·       En kreativ och dynamisk arbetsmiljö på en entreprenörsdriven och prisbelönt byrå.

·       Goda möjligheter till utveckling och att göra karriär / växa inom bolaget.

·       Möjlighet att arbeta med några av Sveriges främsta företag

·       Fördelaktigt pensionsupplägg, friskvårdsbidrag och försäkringar för dig som är fast anställd.

Om anställningen

·       Omfattning: Heltid, 100%.

·       Anställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

·       Start: Snarast

Borg Owilli AB har ett samarbete med Kraftsam så externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligt men bestämt. Vid frågor kontakta fredrik@kraftsam.se eller josefin.drakopoulou@kraftsam.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Box 491 69
None

Postadress

Box 491 69
Stockholm, 10029

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024