OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med att sälja in Nordens bästa tjänster inom e-handel och paket till företag? Drivs du av högt uppsatta individuella mål och vill arbeta i en expansiv bransch? Nu söker vi på Bring en Account Manager som arbetar med nyförsäljning och prospektering med möjlighet till att sälja hela vår tjänsteportfölj!
Vad innerbär rollen som AM på Bring?
Som Account Manager är du på ständig jakt efter nya affärsmöjligheter! Du arbetar med uppsökande försäljning i Stockholm, utifrån ditt tilldelade distrikt utför du många kundbesök och hanterar inkommande leads. Det är sedan du som utarbetar offerten genom att kalkylera priser och ta fram kreativa och nytänkande lösningsförslag. Slutligen förhandlar du och skriver avtal med kunden. Din tjänst innehåller även viss avtalsadministration och dokumentering i CRM-system. Din arbetsdag styr du till stora delar självständigt, men med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Vi arbetar mot uppsatta aktivitetsmål inom exempelvis mötesfrekvens, nyförsäljning och merförsäljning. Vi erbjuder både en fast och rörlig lön i kombination med generösa förmåner.
Ditt team
Du kommer ingå i ett team om totalt sju stycken Account Managers som är placerade i Stockholm och Helsingfors. Tillsammans stöttar och pushar vi varandra både inom teamet och inom övrig försäljningsorganisation. Du kommer även samarbeta och arbeta nära andra delar av Bring, bland annat vår ekonomiavdelning och logistiker som ger support gällande de tekniska lösningarna.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som AM på Bring tror vi att du har:
Minst 3 års erfarenhet av försäljning inom B2B
Erfarenheter av behovsanalyser, uppsökande kundbearbetning och en bevisad förmåga att dra affärer i land
God kompetens inom CRM-system och MS-Office.
B-körkort
Behärskar svenska och engelska på en flytande nivå i såväl tal som skrift
Meriterande kvalifikationer
Erfarenhet av försäljning inom transport- och/eller logistikbranschen
Ett etablerat kontaktnät inom branschen
Personliga egenskaper
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kandidaten vi söker efter är en utmärkt relation- och nätverkskapare med förmågan att generera värde för såväl kunder som interna kontaktytor. Du har en naturlig fallenhet för förhandlingar och stänger affärer där både Bring och kund är i fokus. Du har en gedigen förståelse för goda och sunda affärer och driver ditt säljarbete utifrån struktur och engagemang. Med din erfarenhet inom försäljning skapar du förtroende hos kunderna och din starka sociala kompetens gör det möjligt att kommunicera med olika människotyper.
Varför Bring?
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.
Omfattning och placering
Tjänsten är på heltid (100%) med 6 månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Idag arbetar vi alla hemifrån, men när vardagen börjar bli sig lik igen så är din primära placeringsort i Stockholm.
Skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningarna hanteras löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan nu.
Frågor om tjänsten hänvisas till rekryterande chef Christoffer Noaksson som nås via christoffer.noaksson@bring.com.
Frågor kopplade till rekryteringsprocessen hänvisas till Jakob Ingemansson, Rekryteringsansvarig, via 073-1462330 eller jakob.ingemansson@bring.com.
Vi ser fram emot din ansökan!