OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med Bring söker vi en Account Manager för arbete i deras projekt att lansera paketboxar. Vi letar nu efter dig som har erfarenhet av försäljning, som är redo för en ny utmaning och som vill ha roligt på jobbet. Tveka inte att bli en del av det härliga teamet och möjligheten att vara med på denna resa!
OM TJÄNSTEN
Som Account Manager i "Projekt Paketbox" hos Bring, kommer du att självständigt driva säljprocesser från start till avslut. Du kommer att aktivt jobba med att sälja in och bryta ny mark för Bring i införsäljningen av deras paketboxar. Du kommer att jobba med kunder av olika storlekar där du med hjälp av telefonen ringer kunder kallt för att få in affärer. Du kan även komma att arbeta med varma kunder - men den röda tråden är kall kund bearbetning.
Till denna roll söker vi dig som ser rollen som Account Manager som nästa steg i din utveckling och karriär.
Hur ser en dag ut? Som Account Manager i "Projekt Paketbox" hos Bring kommer du att arbeta från kontoret i Västberga omringad av riktigt härliga kollegor. Du blir en del av ett team med stark gemenskap som peppar och hjälper varandra, och som verkligen har roligt på jobbet. Din dag går ut på att ringa potentiella kunder, övertyga dem om fördelarna med paketbox och stänga affärer med avtal. Du kommer att arbeta med med fokus på resultat och att nå mål, vilket du och dina kollegor tycker är roligt.
Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet av arbete i ett stort lanseringsprojekt
- Möjligheten att utveckla dina färdigheter inom försäljning
- En dedikerad konsultchef som följer upp din trivsel på uppdraget
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Självständigt driva säljprocesser från start till avslut
* Sälja in paketbox-lösningen till kunder
* Bearbeta större aktörer och kundkonton i syfte av försäljning
* Kontakta kunder över telefon i syfte av försäljning - mycket kalla samtal
* Administration i Salesforce
VI SÖKER DIG SOM
- Har cirka 2-3 års erfarenhet av försäljning i rollen som Account Manager / Säljare
- Har erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
* Har erfarenhet av arbete som Account Manager
* Har erfarenhet av B2B försäljning
* Har erfarenhet av CRM-system
* En examen i ekonomi, marknadsföring, logistik, administration eller annat relevant område
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Social, utåtriktad och har positiv energi
* Högt personligt driv och högt resultatfokus
* Samarbetsinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. .
INFORMATION OM FÖRETAGET
Om projektet: I Norge har Bring rullat ut paketboxar på 2000 platser runt om i hela landet och nu fortsätter deras resa även i Sverige. Paketboxar är tänkt som ett komplement till deras paketombud för att möta efterfrågan med den ökade näthandeln, men också för att skapa en mer flexibel vardag för konsumenten när de ska hämta ut paket. Bring i Norge har flera gånger blivit utnämnd till det mest innovativa företaget, men också som den mest attraktiva arbetsplatsen tre år i rad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231