Account Manager till Bring Courier & Express

Account Manager till Bring Courier & Express

Arbetsbeskrivning

Vi på Bring är en del av Posten Norge-koncernen. Det innebär att vi är ett av Nordens ledande logistikbolag med över 14.000 anställda. Ett av våra huvudmål är att vara kundernas förstaval. Om ditt mål är att få utveckla dig själv tillsammans med ett bolag i offensiv tillväxt är detta en tjänst för dig. Tillsammans med dig vill vi göra verklighet av våra höga ambitioner att skapa rakt igenom positiva kundupplevelser.
Hur ser en dag ut?

Som Account Manager är du på ständig jakt efter nya affärsmöjligheter! Du arbetar med uppsökande försäljning i Stockholmsområdet, är ofta ute (eller digitalt) på kundbesök och hanterar leads. Det är sedan du som utarbetar offerten genom att kalkylera priser och ta fram kreativa och nytänkande lösningsförslag. Slutligen förhandlar du och skriver avtal med kunden. Din tjänst innehåller även viss avtalsadministration och dokumentering i CRM-system. Din arbetsdag styr du till stora delar självständigt, men med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Vi arbetar mot uppsatta aktivitetsmål inom exempelvis mötesfrekvens, nyförsäljning och merförsäljning, och din lönemodell består av en fast månadslön med ett Incentive.
Din formella bakgrund
Minst 3 års erfarenhet av försäljning inom B2B
Erfarenheter av behovsanalyser, uppsökande kundbearbetning och en bevisad förmåga att dra affärer i land
God kompetens inom CRM-system och MS-Office.
B-körkort
Behärskar svenska och engelska på en flytande nivå i tal och skrift

Meriterande faktorer
Erfarenhet av försäljning inom transport- och/eller logistikbranschen
Starkt kontaktnät i Stockholms-regionen
Personliga egenskaper

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kandidaten vi söker efter är en utmärkt relation- och nätverkskapare med förmågan att generera värde för såväl kunder som interna kontaktytor. Du har en naturlig fallenhet för förhandlingar och stänger affärer där både Bring och kund är i fokus. Du har en gedigen förståelse för goda och sunda affärer och driver ditt säljarbete utifrån struktur och engagemang. Med din erfarenhet inom försäljning skapar du förtroende hos kunderna och din starka sociala kompetens gör det möjligt att kommunicera med olika människotyper.
Vårt erbjudande
Likväl som vi ställer krav till din erfarenhet och personliga lämplighet så vill vi givetvis att du ska kunna ställa krav på oss. Vi erbjuder dig därför en engagerande vardag med varierande arbetsuppgifter. Du blir en del av en grupp av synnerligen drivna och kompetenta kollegor där samarbete premieras. Vi erbjuder både en fast och rörlig lön i kombination med generösa förmåner. Med din erfarenhet och kompetens kommer du att kunna arbeta med hög grad av frihet och ansvar. Vidare får du en synlig plats inom affärsområdet Courier & Express där du kommer kunna göra din röst hörd med insikter som bidrar till hela vårt affärsområdes framtida utveckling.
Omfattning och placering
Detta är en heltidstjänst (100%) med 6 månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Placeringsort är Stockholm och du utgår antingen från Västberga eller Arlanda.
Skicka in din ansökan redan idag!
Ansökningarna hanteras löpande och vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan nu.

Frågor om tjänsten hänvisas till rekryterande chef Patrik Falk som nås via patrik.falk@bring.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 30 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

25 november 2024