Account Manager till Brings projekt paketbox

Account Manager till Brings projekt paketbox

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med Bring söker vi Account Managers för arbete i ett projekt att lansera paketskåp. Vi letar nu efter dig som har erfarenhet av försäljning och som vill ha riktigt roligt på jobbet. Tveka inte att bli en del av det härliga teamet och möjligheten att vara med på denna resa!

OM TJÄNSTEN
Som Account Manager i "Projekt Paketbox" hos Bring kommer du att tillsammans med ditt team ansvara för att sälja in Brings paketskåp till utvalda aktörer och orter runt om i Sverige. Du kommer att tillsammans med ditt team, driva projektet med fokus på att Bring ska lyckas med att lansera denna tjänst till sina kunder. Du kommer att jobba mot uppsatta mål vilket gör att vi söker dig som har ett högt driv, är målinriktad och brinner för försäljning. Det är även av stor vikt att du känner dig bekväm med att kommunicera över telefon, eftersom detta är ett viktigt arbetsverktyg i rollen.

Hur ser en dag ut? Som Account Manager i "Projekt Paketbox" hos Bring kommer du att arbeta från kontoret i Västberga omringad av riktigt härliga kollegor. Du blir en del av ett team med stark gemenskap som peppar och hjälper varandra, och som verkligen har roligt på jobbet. Din dag går ut på att ringa potentiella kunder, övertyga dem om fördelarna med paketskåp och stänga affärer med avtal. Du kommer att arbeta med med fokus på resultat och att nå mål, vilket du och dina kollegor tycker är roligt.

För denna roll söker vi en junior profil men vi söker även seniora profiler till rollen som Key Account Manager - sök denna roll här.

Projektet har pågått sedan ca ett år tillbaka och förväntas pågå t.o.m. slutet av juni, vad vi vet i dagsläget. Nu vill vi stärka upp med ytterligare kompetens för att ta projektet i mål.

Du erbjuds
- Meriterande erfarenhet av arbete i ett stort lanseringsprojekt
- Möjligheten att utveckla dina färdigheter inom försäljning
- En dedikerad konsultchef som följer upp din trivsel på uppdraget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sälja in paketbox-lösningen till kunder
* Hantera säljprocesser från start till avslut
* Kontakta kunder över telefon i syfte av försäljning - främst kalla samtal
* Kartlägga och undersöka lämpliga platser/områden för paketbox att implementeras
* Administration i Salesforce


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av försäljning och kundkontakt
- Tycker om att arbeta i team
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska då båda språken behövs i rollen

Det är meriterande om du
- Har arbetat i en liknande roll tidigare
- Har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon
- Har erfarenhet av Salesforce
- Har en examen i ekonomi, marknadsföring, logistik, administration eller annat relevant område

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ och social
- Samarbetsinriktad
- Relationsbyggande
- Strukturerad

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Om projektet: Norge har Bring rullat ut paketboxar på 2000 platser runt om i hela landet och nu fortsätter deras resa även i Sverige. Paketboxar är tänkt som ett komplement till deras paketombud för att möta efterfrågan med den ökade näthandeln, men också för att skapa en mer flexibel vardag för konsumenten när de ska hämta ut paket. Bring i Norge har flera gånger blivit utnämnd till det mest innovativa företaget, men också som den mest attraktiva arbetsplatsen tre år i rad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2024
  • Ansök senast: 2 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Tjäna 40 000 SEK/M

23 september 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

23 september 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

23 september 2024

23 september 2024