Account Manager till Caupo

Arbetsbeskrivning

Caupo levererar smart e-handel

Caupo har levererat ett stort antal affärskritiska lösningar åt e-handels- och retailföretag i över 10 år. Deras samlade kompetens ligger i framkant när det gäller effektiva lösningar för digital affärsutveckling. Caupo är inte begränsat till något system eller metod men har spetskompetens och levererar det mesta när det gäller Magento och Omnikanal. De arbetar bland annat med Adobe Comemrce, PIMCore men även i andra system.

Mer om tjänsten

I din roll som Account Manager kommer du både få ett stort ansvar för att underhålla, utveckla och förstärka affärsrelationer med företagets strategiska nyckelkunder, men även ett stort ansvar i att arbeta med prospektering och nykundsförsäljning. Du kommer arbeta med att analysera kundbehov, skapa och exekvera kund- och aktivitetsplaner i syfte att utveckla och fördjupa dina kundrelationer.

Du är ansvarig för att driva hela säljprocessen från inledande dialog med kunden till dess att avtalet är signerat. Affären överlämnas sedan till projektledare och utvecklare för leverans. Du arbetar med både befintliga kunder bearbeta potentiella nya kunder.

Tjänsten är placerad på vårt nya fina kontor i Prisma-huset, i centrala Helsingborg. Ditt jobb handlar mycket om att förstå kundens utmaningar och behov och du bygger upp ett förtroende för dig och Caupo genom att vara mycket kunnig och påläst. Du samarbetar och får stöttning internt från projektledare och utvecklare. Du är den som förstår och talar både kundens och utvecklarnas "språk".

Vem tror vi att du är ?

Vi söker dig som har arbetat med försäljning mot ledningsgrupper och stora kundkonton i minst 3-5 år, men som samtidigt är bekväm att arbeta med kunder på C-level nivå och har en vana av att arbeta med konsultativ försäljning och långa säljcykler.

Du har stor vana att föra dialoger på hög strategisk nivå och är förtroendeingivande i dialogen med kunden. Ditt egna nätverk är stort och du är en person som motiveras av att skapa nya kontakter och nätverka.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper! Vi söker en initiativtagande, handlingskraftig och självgående person som drivs av att göra affärer. Du inger förtroende, har en mycket god social förmåga, stor vana att bygga relationer och kan hantera möten på olika nivåer på ett naturligt sätt. Du har förmåga att strukturera upp ditt arbete och kan hantera många bollar i luften. Slutligen söker vi dig som är positiv, energisk och en prestigelös lagspelare.

I rollen ingår

- Proaktivt identifiera affärsmöjligheter
- Strategiskt / taktisk kundplanering
- Driva säljprocessen från att initiera möte tills kontraktet är signerat
- Bygga relationer och nätverk med beslutsfattare
- Avtalsförhandlingar
- Estimeringar och workshops med kunder, nya och befintliga
- Vårda och utveckla våra befintliga kundrelationer
- Representera Caupo vid event och aktiviteter
- Arbeta strukturerat i vårt CRM-system


Du är ansvarig för att driva hela säljprocessen från inledande dialog med kunden till dess att avtalet är signerat. Affären överlämnas sedan till projektledare och utvecklare för leverans. Du arbetar med både befintliga kunder och att bearbeta potentiella nya kunder.

Vem är Caupo?

Jo, sedan starten 2002 arbetar Caupo med e-handel i hela kedjan, från rådgivning till utveckling och förvaltning. Ett tajt, dynamiskt team med korta beslutsvägar där alla är med och bidrar och kan påverka arbetet i hög grad. Som anställd hos Caupo kommer du att känna att det du gör om dagarna är viktigt - för dig, för kollegorna, för företaget och för kunderna. Och, just det, Caupo erbjuder såklart både bra tjänstepension, sjukförsäkring och friskvårdsbidrag.

Ps. Glömde: träning på arbetstid har de också!

ANSÖKAN

I denna rekryteringsprocess samarbetar Caupo med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 20 Juni 2021. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller karin@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

OM QARAT

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Liknande jobb


Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024

Innesäljare

Innesäljare

22 november 2024