Account Manager till Clarius

Account Manager till Clarius

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär och motiveras du lika mycket av att hitta ny affärsmöjligheter som att vårda befintliga kundrelationer? Känner du igen dig i orden relationsskapande, kreativ och affärsinriktad? Härligt! Du kan vara den vi söker!
Som Account Manager till Clarius får du vara med och forma försäljningen samtidigt som du får arbeta med spännande produkter.


Om vår kund
Clarius som har säte i Borås designar och importerar produkter för professionell växtinredning. Bolaget har i dagsläget tre anställda. Produkterna är främst utformade för offentlig miljö och säljs via återförsäljare. Produkterna är specialanpassade för att underlätta skötsel av växter och bidra till en levande och inspirerande miljö. Clarius grundades 1995 och spelar idag en stor roll i sitt marknadssegment och är nu redo att ta nästa steg i utvecklingen. Vi söker nu dig som vill vara med på en resa och bygga samt utveckla företaget vidare.

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager kommer du tillsammans med företagets VD att vara med och utveckla företagets totala försäljning i Skandinavien. En central del i tjänsten innefattar att skapa och driva en strukturerad försäljningsprocess. Tjänsten innebär att försäljningen sker digitalt eller via telefon, men också ett visst resande. Med tiden förväntas du kunna arbeta självständigt samt vara med och bidra till företagets utveckling. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
• Affärsutveckling med tillhörande kundmöten, samtal och event
• Driva och följa upp säljaktiviteter
• Implementering och administrering av CRM-system
• Prospektering och kartläggning av kundpotential
Du bli en del av ett familjärt företag som består av tre medarbetare och du kommer att utgå från Boråskontoret i din försäljning. Vissa resor förekommer inom Skandinavien.


Din profil
Vi söker dig som är i början av din karriär och har testat på säljyrket, som vill fortsätta utvecklas inom affärsutveckling. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet inom service eller försäljning och ser rollen som ditt nästa steg. Du har en mycket god administrativ förmåga och är en van användare av digitala verktyg. Vidare har du goda kunskaper i Word och Excel och din kommunikationsförmåga är mycket god, såväl på svenska som engelska. B-körkort är en förutsättning för denna tjänst.

Som person är du utåtriktad och positiv samtidigt som ditt arbetssätt präglas av stort engagemang. Du är inflytelserik och relationsskapande samt har god förståelse för kundresan. Är du en person som gärna finner nya arbetssätt och är du lika duktig på att komma på idéer som att fullfölja dem? Då kan du vara rätt för denna tjänst.

Vi erbjuder dig en central roll på företaget där du bidrar till den fortsatt affärsutvecklingen. Här får du möjligheten att påverka din arbetsvardag samtidigt som du får arbeta med roliga och kvalitativa produkter med stor funktion!


Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Johansson

Corinne Johansson

Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström

Lotta Preijde

Lotta Preijde

Anna Rapp

Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 24 september 2020
  • Ansök senast: 25 september 2020

Besöksadress

Skaraborgsvägen 3B, Borås
None

Postadress

Skaraborgsvägen 3B
Borås, 50630

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024