OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av arbete med långsiktig försäljning mot spännande kunder i hela landet, i ett globalt företag. Hos oss får du en fantastisk möjlighet att kliva in i en utvecklande roll i ett världsledande och välmående företag inom sin bransch. Vill du liksom oss växa med våra kunder, medarbetare och produkter i kombination med att du har kul på jobbet ihop med ett härligt prestigelöst team? Då kan det vara dig vi söker!
Om rollen
Du kommer att vara Crem Internationals ansikte utåt och arbeta primärt med etablerade kunder inom OCS segmentet, men du förväntas även dra in nya större kundsamarbeten. Vi ser gärna att du har erfarenhet ifrån att jobba med större kundkonton. Du ansvarar för förfrågningar, försäljningsutveckling och kundutveckling. Din främsta uppgift är att skapa långsiktiga, lönsamma och goda relationer med våra kunder. Du vårdar samarbetet, arbetar i nära samarbete med kunderna och följer upp forecast samt arbetar aktivt med nya förfrågningar, framtida planer samt utveckling. För att lyckas med detta är det helt naturligt att du ofta är ute och besöker dina kunder.
Du har en viktig roll i att säkerställa kundnöjdhet och goda relationer samt arbetar mot uppsatta mål för ökad försäljning. Dina kontrakt består av allt från mindre bolag till större upphandlade avtalskunder.
Du strävar ständigt efter att utveckla affären med kunden och supporta och stötta med det som behövs. Du kommer få möjlighet att jobba med mindre bolag samt med partners med starka varumärken. Tjänsten innebär mycket resande och du ingår i ett engagerat och drivet försäljningsteam och rapporterar till försäljningschef.
Tjänsten som Account Manager är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Tjänsten är med fördel placerad till kontoret i Solna men även Åmotfors kan vara möjligt. Placering kan diskuteras, vi letar efter rätt person för rollen i första hand.
Vem är du?
För att trivas och nå framgång i rollen är det viktigt att du har ett stort och genuint intresse för människor, affärer och teknik. Du behöver vara självgående och ansvarstagande och du motiveras av att göra affärer, se möjligheter samt glädjas åt att göra dina kunder nöjda. Arbeta mot uppsatta mål och visa en ödmjukhet som tar dig framåt. Du skapar snabbt ett förtroende hos dina kunder och är en naturlig relationsskapare som alltid gör det lilla extra. Dessutom är du en god kommunikatör och flexibel i ditt förhållningssätt. Teamet är allt för oss, så du behöver vara en utpräglad lagspelare som hugger i där det behövs.
Beskriver du dig själv som en lyhörd, driven, prestigelös och relationsbyggandeperson med stort intresse för försäljning och teamarbete? Arbetar du sedan några år tillbaka med försäljning och affärsutveckling inom B2B där kundfokus står i centrum? Då kan det vara just dig vi söker!
För att prestera i denna roll behöver du vara förtroendeingivande i dina möten genom din trygga personlighet och stora engagemang. Det är viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska samt har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och affärssystem generellt. Ett par års erfarenhet av försäljning, meriterande med erfarenhet från branschen. Krav är att du har B-körkort samt att du har möjligheter att resa i tjänsten.
Kontaktperson och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Crem International med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Carina Riström, carina.ristrom@jeffersonwells.se.
Observera att vi inte kan och får ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på vår hemsida.
Om Crem International
Crem International tillverkar och marknadsför kaffemaskiner för OCS och Horeca. Med ett branschledande sortiment säljs våra produkter via återförsäljare på den globala marknaden i mer än 90 länder. Crem Internationals produktionsanläggningar och försäljningskontor finns i Sverige, Kina, Spanien, England och Tyskland.
Vår ambition är att vi ska vara bäst i klass då det gäller leveranssäkerhet och produkter.
Hos oss erbjuds du en självständig och varierande roll i ett expanderande företag. Det finns mycket goda utvecklingsmöjligheter för den som presterar och har viljan. Utöver det erbjuder vi bl a kollektivavtal, tjänstebil, bonussystem och friskvårdsbidrag. Vi har skapat en organisation som bygger på delaktighet och transparens. Vi tycker att vår arbetsplats är fantastisk och jobbar varje dag för att göra den ännu lite bättre för våra medarbetare!
Läs gärna mer om oss på: https://www.crem.coffee/Company