OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Datscha grundades 1996 och är ett världsledande Software as a Service-bolag som verkar inom området Prop-Tech. Idag består bolaget av 75 medarbetare i 3 länder och har över 900 kundföretag, däribland fastighetsägare och investerare, banker och konsulter. Med Real Capital Analytics (RCA) i ryggen befinner sig Datscha i den fördelaktiga situationen att de kan arbeta med en ekonomisk trygghet samtidigt som de karaktäriseras av en start up-miljö. Datscha är ett stolt bolag som drivs av att få bidra till innovation inom fastighetsbranschen.
Är du en proaktiv person med ett stort intresse för försäljning? Är du en stark relationsbyggare som vill vara med och bidra till Datschas framgångar? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med Saas-lösningar? Då kan denna roll vara rätt för dig!
Om rollen
I rollen som Account Manager på Dastcha är din främsta uppgift att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter samt vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten med den befintliga kundbasen. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med övrig säljkår. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för kundavtal, kundrelationer och kundutveckling baserat på en egen säljbudget. Dina uppgifter innebär bland annat att aktivt söka nya kundrelationer, formulera och utforma modernt offert- och marknadsmaterial.
Vem är du?
Du har erfarenhet av försäljning, att föredra inom finans- eller fastighetsbranschen. Du är en proaktiv och lösningsorienterad affärsman/kvinna som förstår värdet av hög aktivitet och en välfylld pipeline. Du behöver ha lätt för att samarbeta och ta egna initiativ till de aktiviteter som krävs för att nå uppsatta mål. Du är positivt lagd och ser möjligheter i alla situationer. Du har en hög aktivitetsnivå och kan tackla många nej innan ett ja. För dig är det inte det viktigaste att vinna, det är det enda som räknas.
Vidare ser vi att du har:
• Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst tre års B2B-försäljningserfarenhet
• Erfarenhet inom fastighet eller finansbranschen är meriterande.
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• B-körkort
Du kommer bli en del av ett harmoniskt, välkomnande och öppet försäljningsteam, där alla drar åt samma håll. Som en del av vår stora internationella koncern kommer du få möjligheten att utveckla ett stort nätverk.
Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Placering: Stockholm
• Anställningsform: Heltid, 100 %
• Arbetsgivare: Datscha
Jag är intresserad! Hur kommer jag till nästa steg?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment.