Account Manager till EVRY i Jönköping

Arbetsbeskrivning

EVRY har en av kunderna uppskattad och ständigt växande organisation som heter Infrastructure and Out-sourcing Services (”IOS”) East. Vi verkar nationellt med alla våra tjänster. Nu söker vi dig som har en uttalad talang för att utveckla kunden och som har en djup förståelse för hur IT-baserade system kan göra skillnad i verksamheten. Du har sinne för affärer och uppskattar långsiktiga kundrelationer. Tillsammans med dig vill vi växa vår redan framgångsrika verksamhet ytterligare!

Om företaget

EVRY finns på över 50 orter i Norden med ett team på 10 000 medarbetare. Med insikter, lösningar och teknik skapar vi affärsnytta för våra kunder och värde för samhället. EVRY kombinerar djup branschkunskap, hög teknisk kompetens med en lokal närvaro och en global leveransmodell. På så sätt hjälper vi våra kunder maximera potentialen av sin IT, från analys och strategi till införande och effekthemtagning. EVRY One är vårt helhetserbjudande med fokus på de utmaningar som små och medelstora företag har i sin dagliga verksamhet. Lär känna oss mer på evry.com

Dina arbetsuppgifter

Vår enhet Sales & Customer Development, består av tre team med 9 medarbetare. Teamen jobbar väldigt nära tillsammans, ofta över gruppgränserna, men är i grunden uppdelade efter Sales, Customer Development och Solution Management. Medarbetarna är fördelade på kontoren i Linköping och i Jönköping där du kommer ha din placering. Vi driftar de mest affärskritiska applikationerna åt ett fyrtiotal kunder, välkända varumärken såsom Systembolaget, Byggmax, Anticimex, SF Bio m.fl. Medarbetarna i Customer Development består av seniora personer som har lång och djup kunskap inom sitt område och har flera år i rad utmärkt sig i koncernen med toppbetyg i kundnöjdhet.
Som Account Manager ansvarar du för att bygga och utveckla en god affärsrelation med ett antal av våra befintliga kunder. Det innebär driva kundutvecklingen genom att ansvara för kundplaner, merförsäljning, omförhandlingar, tilläggsavtal och strategidagar. Du deltar också på återkommande driftsmöten tillsammans med kund och leveransorganisation.


Din profil

Du har erfarenhet av komplex försäljning inom IT och har en förståelse för helheten i vår leverans till kund. Du har arbetat strukturerat med kundutveckling i dina tidigare roller och har vana att förhandla större avtal.
För att lyckas i rollen som Account Manager krävs det att du är en engagerad, nyfiken och driven som person. Det är viktigt att du har lätt att skapa relationer och att samarbeta med olika personer då du kommer att möta beslutsfattare på olika positioner. Vi ser med fördel att du har ett bra nätverk i regionen Östergötland och Småland.


Ansökningsförfarande

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan.
Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Lena Johansson, 0708-52 32 36 alternativt lena.johansson@skill.se.

Har du frågor om tjänsten är du också välkommen att kontakta Patrik Kvist som har bra insikt i den aktuella tjänsten eller Pelle Bråkenhielm. Patrik når du på patrik.kvist@evry.com eller telefon 0732-322059. Pelle når du på per.brakenhielm@evry.com eller telefon 070-639 80 30.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb