OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
EVRY har en av kunderna uppskattad och ständigt växande organisation som heter Infrastructure and Out-sourcing Services (”IOS”) East. Vi verkar nationellt med alla våra tjänster. Nu söker vi dig som har en uttalad talang för att utveckla kunden och som har en djup förståelse för hur IT-baserade system kan göra skillnad i verksamheten. Du har sinne för affärer och uppskattar långsiktiga kundrelationer. Tillsammans med dig vill vi växa vår redan framgångsrika verksamhet ytterligare!
Om företaget
EVRY finns på över 50 orter i Norden med ett team på 10 000 medarbetare. Med insikter, lösningar och teknik skapar vi affärsnytta för våra kunder och värde för samhället. EVRY kombinerar djup branschkunskap, hög teknisk kompetens med en lokal närvaro och en global leveransmodell. På så sätt hjälper vi våra kunder maximera potentialen av sin IT, från analys och strategi till införande och effekthemtagning. EVRY One är vårt helhetserbjudande med fokus på de utmaningar som små och medelstora företag har i sin dagliga verksamhet. Lär känna oss mer på evry.com
Dina arbetsuppgifter
Vår enhet Sales & Customer Development, består av tre team med 10 medarbetare. Teamen jobbar väldigt nära tillsammans, ofta över gruppgränserna, men är i grunden uppdelade efter Sales, Customer Development och Solution Management. Medarbetarna är fördelade på kontoren i Linköping där du kommer ha din placering, och Jönköping. Vi hanterar driften av de mest affärskritiska applikationerna åt ett fyrtiotal kunder, välkända varumärken såsom Systembolaget, Byggmax, Anticimex, SF Bio m.fl.
Medarbetarna består till största delen av seniora personer som har lång och djup kunskap inom sina områden och enheten i Linköping har flera år i rad utmärkt sig i koncernen med toppbetyg i såväl kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet samt lönsamhet.
Som Account Manager ansvarar du både för nyförsäljning samt att bygga och utveckla en god affärsrelation med ett antal av våra befintliga kunder. Det innebär driva kundutvecklingen och affären genom att ansvara för kundplaner, merförsäljning, omförhandlingar, tilläggsavtal och strategidagar. Du deltar också på återkommande driftsmöten tillsammans med kund och leveransorganisation.
Vi förväntar oss att du har hög närvaro hos våra nya och befintliga kunder för att kunna fånga upp behov och därigenom utveckla affären.
Din profil
Du har erfarenhet av komplex försäljning inom IT sedan tidigare och har en förståelse för helheten i IT-leveranser till kund. Du har arbetat strukturerat med kundutveckling i dina tidigare roller och har vana att förhandla både mindre och större avtal Vi ser gärna att du vill utvecklas vidare inom försäljning genom att bredda din kompetens och ditt nätverk, har du en säljrelaterad utbildning är det meriterande.
För att lyckas i rollen som Account Manager krävs det att du är en engagerad, nyfiken och driven som person. Det är viktigt att du har lätt att skapa relationer och att samarbeta med olika personer då du kommer att möta beslutsfattare på olika positioner. Vi ser med fördel att du har ett bra nätverk i regionen Östergötland och Småland.
Ansökningsförfarande
Välkommen att skicka in din ansökan, vi tillämpar löpande urval!
Kontakta gärna Lena Johansson, ansvarig rekryteringskonsult på telefon 0708-52 32 36, lena.johansson@skill.se om du har frågor!
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23