OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inledning:
Leta upp en grupp individer som utmanar och inspirerar dig, att spendera mycket tid tillsammans med dom kommer att förändra ditt liv…
Nu söker vi på Human Performance fler Account Managers till vårt team i Stockholm, brinner du för försäljning och är redo för utveckling? Då kan detta vara jobbet för dig!
Information om tjänsten:
Human Performance är ett av Sveriges största mediabolag som producerar högkvalitativ media till våra kunder. Vi hjälper företag med marknadsföring, innehållsskapande och distribution mot rätt demografi vid rätt tidpunkt. Oavsett om våra kunder behöver hjälp med innehållet i en tidning, design eller digital reklam ser vi till att kunden alltid tas hand om genom hela processen och utlovar den bästa tänkbara servicen!
Vår organisation består av ca 50 medarbetare som är uppdelade i två delar varav ena är en inhouse säljsida och den andra en produktionssida. Nu vill vi expandera ytterligare och är därför på jakt efter fler Account Managers som kan komplettera vårt säljteam!
Vi erbjuder dig:
På vårt kontor som är belagt mitt på Fridhemsplan finns det rum för utveckling för den som önskar! Förutom att varje dag omge dig med inspirerande och målmedvetna kollegor erbjuds du en roll med stor frihet under ansvar. I början av din anställning kommer du få gå ett individanpassat onboarding-program för att komma in i din roll på bästa sätt och därefter finns möjligheter till internutbildningar om du finner det intressant. Vi är måna om sammanhållningen på vårt företag och hittar därför ofta på saker tillsammans såsom företagsresor, kick-offs och andra roligheter!
Du kommer starta med en grundlön med mycket goda chanser till provision, självklart förses du även med en Iphone och Macbook för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt.
Arbetsuppgifter:
En vanlig dag startar på kontoret med ett säljmöte tillsammans med din teamledare där ni lägger strategin för kommande dag och kollar på gårdagens resultat. Därefter är din roll som Account Manager att kontakta varma samt kalla kunder och berätta om våra tjänster. Vi tror att en bra säljare är en som förstår sig på andra människor och som helt enkelt brinner för försäljning.
Arbetstiderna är mån-fre 8–17.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Prospektering
• Vårda kundrelationer
• Följa upp statistik
• Öka ordervärdet
• Definiera och uppnå säljmål
• Representera Human Performance på ett professionellt sätt
Vi söker dig som:
Vi söker dig med tidigare arbetslivserfarenheter inom försäljning. Vi ser gärna att du i tidigare bolag har gjort någon form av karriärsutveckling eller besitter någon form av dokumenterad erfarenhet av goda resultat inom försäljning. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och för att trivas bäst i din roll tror vi att du är strukturerad, social och trivs med att främja framgång!
Krav för tjänsten är god svenska i tal och skrift samt engelska på grundläggande nivå.
Meriterande för tjänsten är om du dessutom har en relevant utbildning inom försäljning eller erfarenhet från mediabranschen, det är dock inget krav!
Övrigt:
• Ort: Centrala Stockholm
• Anställningsform: Heltid
• Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
• Kontaktperson för rekryteringen:
• Amanda Nordström
• amanda.nordstrom@simplifiedco.se
Då du till viss del kommer att behandla sekretessbelagda dokument behövs ett utdrag ur
belastningsregistret innan en eventuell anställning hos oss.
I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval!