Account Manager till företag inom Customer Engagement

Account Manager till företag inom Customer Engagement

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och driven B2B-säljare redo att ta nästa steg i karriären? Som Account Manager hos Wiraya har du ägandeskap över hela säljprocessen, från prospektering till avslut, med fokus på att bygga långsiktiga relationer och utveckla och växa samarbetet med dina kunder
Om rollenSom Account Manager är ditt övergripande mål att driva och ansvara över hela säljprocessen från prospektering, mötesbokning, kundmöten till avslut och stängning av affär med fokus på att bygga långvariga relationer.
Tillsammans med dina kollegor inom Customer Success & Onboarding (CS&O), säkerställer du att de kunder du sålt till är nöjda och du jobbar löpande med att utveckla och växa samarbetet.
Arbetsuppgifter: Prospektering och mötesbokning: du ansvarar för att boka dina egna möten genom kallringning, e-post, LinkedIn etc.
Driva säljprocess från start till mål
Förbereda och genomföra säljpresentationer
Offertframtagning och ingå avtal med dina kunder
Arbeta aktivt i CRM-system
Jobba löpande med att utveckla och växa samarbetet med dina kunder
Vara en bidragande del i att skapa en bra kultur med kunskap, inspiration, lagkänsla och en vinnarinstinkt
Kontinuerligt lära dig om Wirayas erbjudande och plattform
Är du den vi söker? Du har flera års erfarenhet av försäljning inom B2B, helst inom mjukvaruförsäljning
Du har erfarenhet och förmåga att driva hela försäljningen; från prospektering till stängning
Du kan jobba i högt tempo och ser till att hela tiden bygga upp din pipeline
Förmåga att bygga upp och hantera din egen “pipeline”, hantera flera olika typer av affärer i olika stadier och mot olika typer av stakeholders
Gärna erfarenhet av eller intresse för CRM (Customer Relationship Management) och CX-ämnen (Customer Experience)
Du hanterar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Du som person
För att du ska trivas och lyckas tror vi att du är:
Är driven och villig att ta ansvar och initiativ
Älskar försäljning och räds inte att ringa kalla samtal och hitta nya lösningar för ökad försäljning
Du kan hantera flera kunder, case och olika erbjudanden parallellt
Du har en utmärkt presentation- och kommunikationsförmåga och är duktig på att bygga relationer med andra
Har självförtroende, är ödmjuk och prestigelös
Är resultatorienterad och kundfokuserad
Arbetar bra både självständigt och i team
Om företaget
Wiraya hjälper företag att aktivera och engagera sina kunder i kritiska ögonblick avkundlivscykeln. Detta görs med hjälp av vår kommunikationsplattform - Wiraya Cloud - där vi triggar förinspelade interaktiva samtal och sms som uppmuntrar kunden att agera. Det kan handla alltifrån att "onboarda" nya kunder, förnya avtal och öka kundlojaliteten. Genom att kommunicera med kunderna på deras villkor skapar Wirayas kommunikationsplattform engagemang och inspirerar kunden att agera. På så sätt får kunden en utmärkt kundupplevelse och företaget förbättrar sina affärsresultat genom högre konvertering!
Wiraya grundades 2008 och har sedan dess intagit en stark position på den europeiska marknaden som en värdefokuserad CPaaS- leverantör (Communication Platform as a Service).
Rekryteringsprocessen hanteras av Viola Biz och önskemålet från Wiraya är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Viola Biz.
Skicka in din ansökan redan idag!Låter detta som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Ort:Stockholm
Start:Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Lön:Grundlön + provision
Omfattning:Heltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Viola Biz
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2024
  • Ansök senast: 8 november 2024

Liknande jobb


6 oktober 2024

4 oktober 2024