Account Manager till Gallagher Europe

Account Manager till Gallagher Europe

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Account Manager till norska och svenska marknaden för framgångsrika Gallagher Europe. Vi erbjuder dig en självständig och kreativ roll med många kundkontakter. Är du en etablerad utesäljare med erfarenhet av att jobba mot återförsäljare? Har du dessutom ett intresse för djur, natur och lantbruk? Då kan du vara helt rätt person för denna tjänst. Läs mer och ansök nedan.

Gallagher Europe är ett internationellt handelsföretag som är experter på elstängsel och representerat i alla EU-länder och har ett distributionsnät med över 6 000 distributörer. Vi söker nu en driven Account Manager som ska arbeta mot vår norska marknad samt mellersta och norra Sverige.

Om rollen

I denna roll ansvar du som Account Manager för att förbereda affärsplaner, identifiera marknadspotential och utveckla en taktisk affärsplan. Du jobbar mot befintliga återförsäljare men förväntas även ta in nya. I denna roll analyserar du inköpspolicy, strategi och vision hos dina kunder för att på bästa vis kunna möta dina kunders behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar; att sälja hela Gallaghers tjänsteutbud och på så vis öka omsättningen på befintliga och nya konton, till detta har du hjälp av vårt CRM system Super Office. Offerering, sälja kampanjer, säkerställa att rätt prissättning och rabatter upprätthålls. Du erbjuder kunderna teknisk support, har riktade besök till slutkund gärna i samarbete med återförsäljare. Du ger återförsäljarna relevant utbildning samt stödjer kunderna med återförsäljardagar och lokala evenemang. Du deltager i mässor och andra kommersiella evenemang i samarbete med den regional försäljningschefen. Du ingår i ett europiskt försäljningsteam och rapporterar till Regional Sales Manager. Du utgår ifrån hemmakontor och lämplig bostadsort är Västsverige.

Du bör vara beredd att resa med 1-2 nätter på hotell/vecka.

Vem söker vi?

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning, du är van vid att skapa affärsplaner och jobba med marknadsföring. Som person är du självständig och initiativrik med ett stort intresse för att hjälpa och utbilda dina kunder. Du motiveras av att ge service och är affärsmässig i allt du gör. Du är vass i förhandlingar och verkar för ett win-win upplägg med dina kunder. I denna roll är det viktigt att kunna driva sin egen försäljning med ett entreprenörs likt förhållningssätt.

Du är van vid att arbeta i Office paketet och med CRM system. Din svenska och engelska är flytande och för tjänsten behöver du ha körkort. Du är analytiskt och strategiskt i ditt kundhanterande och är väl insatt i konkurrenternas verksamhet. Du trivs med att nätverka och hålla presentationer för dina kunder.

Du kommer tillhöra ett engagerat familjeföretag med kvalitetsprodukter, god kultur, teamkänsla och stort kundfokus.

Ansökan

I denna tjänst samarbetar Gallagher Europe med Jefferson Wells. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 3/1. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta Rekryteringskonsult Maria Svedberg på 079-0763749 alternativt maria.svedberg@jeffersonwells.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 3 januari 2022

Liknande jobb


Mediasäljare Eskilstuna

Mediasäljare Eskilstuna

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024

14 november 2024