OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Nu utökas försäljningsavdelningen hos Gibon i Göteborg – ett bolag som skapar innovativa lösningar för digitala miljöer. Här får du möjlighet att kliva in som Account Manager och ansvara för hela försäljningscykeln, från prospekt till uppföljning och utveckling av befintliga kunder.
Gibon levererar innovativa, digitala lösningar för små och medelstora företag och organisationer runt om i landet – exempelvis nätverkslösningar, tele/abonnemang för hård- och mjukvara eller drift-/serverlösningar. I din introduktion kommer du få lära dig om produkterna och tjänsterna, bolagets struktur, säljstrukturen och säljcykeln. Utöver detta ingår även skuggning av övriga säljare i samband med olika aktiviteter.
Inom Gibongruppen finns olika kompetensområden och affärsmodellen bygger på att spetskompetenser nyttjas mellan de olika kontoren i landet. Det möjliggör såväl lokal närvaro som stor bredd i erbjudandet. Totalt finns 170 medarbetare landet över, varav du blir en del av en mindre, men växande grupp på fyra personer i Göteborg.
Arbetsuppgifter:
Rollen som Account Manager är bred sett till vilka arbetsuppgifter som ingår. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för kundresan – med stort fokus på kundupplevelsen i samtliga aktiviteter och kontakter. Nedan är exempel på arbetsuppgifter:
Prospektering av nya samarbeten, inkluderat att ringa samtal i syfte att boka ett första möte där du presenterar Gibon och produkt-/tjänsteportföljen.
Genomföra digitala och fysiska kundbesök i regionen i syfte att bygga relation samt förstå och presentera lösningar för kundens behov.
Offerera på nya affärer.
Förvalta upparbetade kundrelationer i syfte att säkerställa god relation samt fördjupa samarbetet, inkluderat avtalshantering.
Du kommer initialt att arbeta mer med bearbetning av nya potentiella kunder i syfte att lära dig produkt-/tjänsteportföljen samt säljcykeln. På sikt finns möjlighet att få ta del av etablerade kundsamarbeten och förvalta dessa vidare.
Vi söker dig som:
Har minst ett års erfarenhet inom kundbemötande/försäljning och ett stort driv och intresse för att lära dig mer.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
För att passa i rollen är det viktigt att du har en stark självgående förmåga. Även om instruktioner eller vägledning inte finns kan du självständigt hitta en lösning och driva ditt arbete framåt. Utöver detta har du en förmåga att arbeta hårt, målfokuserat och energiskt – även när motgångarna är fler än framgångarna. I kundrelationerna är du förtroendeingivande och både uppnår samt överträffar förväntningar, alltid med kundupplevelsen i fokus.
Om anställningen:
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos Gibon. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt. För de kandidater som går vidare till urvals- och intervjufas kommer ett logiskt- samt personlighetstest att tillämpas.
Lönemodellen bygger på en fast grundlön samt månadsvis bonus därtill som baseras på din prestation i relation till uppsatt budget.
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00-17:00 med möjlighet till arbete hemifrån enstaka dagar om arbetsuppgifterna och omständigheterna tillåter
Start: Januari 2023
Placering: Mölndal, Krokslätts fabriker
Lön: Grundlön + månadsvis bonus
Kontaktperson: Dino Segetalo
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.