OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
GLT Herrljunga AB, är ledande i Skandinavien på att foliera och fanera profiler och skivmaterial. Vi vänder oss till många olika branscher med kundanpassade lösningar. Med ett gediget yrkeskunnande och en modern, högt automatiserad tillverkningsprocess matchas kraven från ledande producenter av golv, kök, badrum, husvagnar, möbler, dörrar och fönster. Liksom företag inom akustiska lösningar, hus- och byggproducenter m.fl.
Under senaste året har GLT Herrljunga ytterligare förstärkt konkurrenskraften genom förvärvet av YdreFog. Förvärvet innebär att vi förstärker massivträ-förmågan ytterligare, nu även med tillverkning av exklusiv limträfog.
Vi är 25 medarbetare vid produktionsanläggningarna i Herrljunga och i Ydre och förväntas 2021-22 omsätta ca 50 MSEK med en lönsamhet på 10%.
Läs mer om oss här: se www.gltherrljunga.se
Dina arbetsuppgifter
Har du tidigare erfarenheter från roller inom försäljning, inköp och kundsupport? Tycker du om att vara spindeln i nätet och värdesätter utvecklingsmöjligheter? Läs vidare – rollen som Account Manager kan anpassas efter just dina erfarenheter och förutsättningar!
Som Account Manager på GLT Herrljunga erbjuds du en utvecklande roll med varierande arbetsuppgifter. Du blir en del av ett litet och prestigelöst gäng där det är en självklarhet att hjälpa till där det behövs. Ditt främsta ansvarsområde är kundvård, där du ansvarar för allt som rör relationerna med existerande så väl som nya kunder. Du ser till att kunderna får bästa möjliga bemötande och service. Rollen är bred och utöver den självklara kundorienterade delen kommer dina arbetsuppgifter gå från ax till limpa, där orderberedningen går hand i hand med inköpen. I rollen rapporterar du till VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter sammanfattas med:
- Offerthantering
- Orderläggning
- Materialhandläggning
- Inköp
- Övriga administrativa uppgifter relaterat till arbetsområdet
- Kundsupport
- Kundvård
Detta är en direktrekrytering via Söder & Co där du blir anställd på GLT Herrljunga. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Din profil
Denna roll är för dig som stimuleras av ett brett och varierat ansvarsområde. Vi tror att du trivs i ett mindre företag med en familjär anda, där du får vara spindeln i nätet och ha ett finger med i hela processen. För att lyckas i rollen behöver du vara affärsmässig, flexibel, ödmjuk och uppskatta högt i tak och korta beslutsvägar. Du kommer bli en del av ett litet, prestigelöst team där kontor och produktion har ett nära samarbete och där du bidrar som en kommunikativ lagspelare. Du behöver vara strukturerad och tycka om att ha ordning och reda – du har en viktig roll som berör många områden, såväl försäljning och kundsupport som inköp. Utöver detta har du hög arbetskapacitet, är service minded, självgående, driftig och tar egna initiativ.
Självklart är det meriterande med erfarenheter från liknande roller, och gärna inom träbranschen med en god materialkännedom, men din personlighet kommer spela stor roll. Har du en nyfikenhet och en vilja att lära dig kommer du komma långt på det, likaså ditt driv av att utvecklas i rollen. Vi tror att du har några års erfarenhet inom berörda områden, företrädesvis inom tillverkande industri. Rollen kan anpassas för att med tiden byggas på med ytterligare ansvarsområden.
Sammanfattningsvis ser vi gärna att du har (utan att det är ett krav):
- Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom lämpligt område
- Erfarenhet från tidigare roller inom försäljning, inköp och kundsupport
- God administrativ förmåga
- Erfarenhet av affärssystemet GARP
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Behärska engelska i tal och skrift
Detta är direktrekrytering via Söder & Co till GLT Herrljunga. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Richard Thomson
0322-666867
Anders Löfgren
0322-666866
Anders Löfgren
0322-666862
Linda Nydenfeldt
0322-666866
Richard Thomson
Gabrielle Erixon
0322-669669
Richard Thomson
0322-66 68 67
Richard Thomson
0322666867
Fredrik Halvarsson
0763-202750
Fredrik Halvarsson