Account Manager till GRENKE

Account Manager till GRENKE

Arbetsbeskrivning

Historien om GRENKE började redan 1978 som ett enmansföretag i Baden-Baden i Tyskland. Idag är man en multinationell koncern och finns i sammanlagt 33 länder. Etableringen i Sverige skedde 2004 och sedan dess har man även öppnat kontor i Malmö och Göteborg. GRENKE erbjuder flexibla och skräddarsydda finansieringslösningar - inte bara inom IT och kontorsutrustning, utan också inom flera andra områden.

Nu befinner man sig i en mycket spännande fas och vill förstärka säljorganisationen med en Account Manager till kontoret i Kista, Stockholm.

Arbetsuppgifter

I rollen som Account Manager kommer du att driva försäljning till företagskunder genom främst prospektering och nykundsbearbetning, men också genom att bredda och vidareutveckla samarbetet med befintliga kunder. Du kommer också ansvara för att upprätthålla och vårda dina kundrelationer långsiktigt.

Som Account Manager hos GRENKE är din uppgift att utmana kunderna, få dem att tänka nytt och annorlunda och få dem att förstå affärsnyttan och mervärdet med att använda finansiering. Du förväntas också vara engagerad och delaktig både i din och säljteamets utveckling. Rollen har många olika kontaktytor internt såväl som externt. Rapportering sker till Försäljningschefen i Stockholm.

Kvalifikationer och egenskaper

För att lyckas i rollen har du ett nyfiket och proaktivt arbetssätt. Som person är du drivande, förtroendeingivande och motiveras av komplex relationsbyggande försäljning. Från tidigare arbetslivserfarenhet har du tillgodogjort dig erfarenhet och förståelse för finansiering. Avslutad gymnasieutbildning är också ett krav. Relevant högskoleutbildning är meriterande.

Egenskaper:

- Lagspelare

- Lösningsorienterad

- Prestigelös

- Resultat-och målinriktad

- Mycket god förmåga att kommunicera och presentera

- Analytiskt förhållningssätt

- Datorvana

- Flytande i engelska och svenska i tal och skrift

Mer information

I Sverige har GRENKE 25 anställda. Företagskulturen är prestigelös och familjär samtidigt som det är stort fokus på försäljning och resultat. Man förespråkar och uppskattar samarbete, vilket är något som också präglar företagskulturen.

Kontoret i Stockholm är beläget intill Kista Centrum. 6 månaders provanställning tillämpas.

Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Nordh på, henrik.nordh@rubino.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rubino Rekrytering
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024