OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
InfoTech Scandinavia AB erbjuder ett unikt informationssystem under varumärket Advantum. Systemet är sedan starten framtagen i nära samarbete med ledande företag inom svensk industri. InfoTech utvecklar, supportar, marknadsför och säljer Advantum. Vi tar även helhetsansvar för såväl installation, support, utbildning och kundunika konfigureringar. Hos oss finner ni en etablerad leverantör med gedigen historia och erfarenhet från informationshantering inom en mängd olika branscher och regulatoriska miljöer. Vi är sedan starten ett dotterbolag till Danir AB, en av Sveriges största och snabbast växande ägare av bolag inom den svenska IT-sektorn. Vi är stolta över att kunna presentera några av världens mest välkända och respekterade företag i vår kundportfölj. Företag som AstraZeneca, ASSA ABLOY, Group 4 Securicor, IKEA, Pfizer och Tarkett använder Advantum för sin informationshantering. Detta har gett oss en enorm erfarenhet i vilka krav som ställs på informationshantering - en erfarenhet som gör oss till en kompetent leverantör till våra nya kunder. Vi sitter i mycket trevliga och fräscha lokaler i Dockan Malmö. Vi utvecklar nu vår organisation och söker en
Account Manager till HQ i Malmö
Vem är du? – Du vill utvecklas inom teknisk försäljning, är driven och hungrig men lyhörd för kundernas behov, har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samt har ett trevligt och socialt sinne.
Företaget präglas av en positiv, modern och sammansvetsad anda där du som är social och driven kommer att trivas. Hos oss erbjuds du ett stimulerande arbete där du självständigt driver dina säljprocesser. Arbetet består av att boka och genomföra kundbesök, sluta avtal, dokumentera säljprocessen och ge teknisk rådgivning till kunder. Genom ditt engagemang skapar du nya affärer och bygger relationer med såväl nya som befintliga kunder. Vi vill jobba med dig som önskar att utvecklas inom försäljning. Du har en stark drivkraft vad gäller personlig utveckling och trivs i en stimulerande miljö där företagskulturen andas samarbete. Vidare har du ett tekniskt intresse och viktigast av allt; du har en vilja att nå dina mål och tycker försäljning är roligt!
För att lyckas och trivas i rollen krävs att du är målfokuserad, strukturerad och nyfiken. Det är också viktigt för oss att du är självständig, har tålamod, driv och känsla för affärer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Placeringsort för tjänsten är Malmö. God svenska i tal och skrift, god datavana samt B körkort är ett krav.
Vad erbjuds du?
InfoTech Scandinavia erbjuder dig möjligheten att arbeta med kunder och teknik i absoluta världsklass! Hos oss får du möjligheten att bli riktigt duktig på ditt område och bidra till bolagets fortsatta tillväxt. Vi är en viktig leverantör till våra kunder och vårt system används både nationellt och internationellt. På InfoTech Scandinavia kommer ditt kunnande och driv vara avgörande för bolagets framtid och våra medarbetare är vår absolut största tillgång. Vi arbetar i trevliga och fräscha lokaler där kreativitet och samarbete sätts i fokus.
Du kommer omgärdas av drivna kollegor i en familjär stämning. Det är högt till tak hos oss och alla individer i bolaget har möjlighet att påverka vår utveckling.
Rollen
Du kommer att ansvara för säljprocessen från ax till limpa. Från första samtalet till uppföljningar med befintliga kunder. I ditt arbete är målet att bygga upp stabila partnerskap med långsiktiga relationer genom att alltid vara på tårna och erbjuda våra kunder lösningar kopplat till deras behov. Genom att lära känna dina kunders verksamheter på djupet får du en förståelse för hur deras verksamhet kan utmanas och utvecklas för att på så sätt kunna erbjuda dem den bästa lösningen kopplat till deras behov.
Vår kundbas finns över hela Sverige men även internationellt och spänner över många olika branscher. Genom ditt nätverk och din känsla för relationer kan du bidra till utvecklingen av vårt bolag.
Vi söker dig som
Har ett intresse för teknik och har erfarenhet inom IT-branschen, antingen tidigare som konsult eller säljare av exempelvis plattformar.
Van att prata med beslutsfattare på olika nivåer i verksamheter.
Är utåtriktad, relationsskapande och förändringsbenägen samt drivs av att ständigt försöka hitta de bästa lösningarna för både ditt bolag och dina kunder.
Är affärsmässig, lyhörd och gillar att ta kontakt med nya människor.
Är nytänkande och trivs med att jobba självständigt.
Ser möjligheter och inte begränsningar och har ett stort driv.
Det är meriterande om du har erfarenheter inom B2B försäljning av komplexa IT lösningar, klient-/serverlösningar, driftade lösningar och digitalisering. Har du dessutom erfarenhet av regulatoriska branscher, t.ex. läkemedel, ser vi detta som ett stort plus.
Vi tror att du trivs i en arbetsmiljö där du arbetar med engagerande kollegor och likt oss är kreativ och vill utvecklas framåt. Vi är ett prestigelöst team som gärna hjälper varandra och har samma mål oavsett funktion. Ditt inre driv kommer vara en nyckelkomponent för hur väl du lyckas.
Om du är intresserad av det här jobbet, kontakta vår HR-konsult Anders Petersson –anders@advancedjob.se eller ring honom direkt på 0767 - 07 32 29. Vänligen skicka honom dina personliga kontaktuppgifter så snart som möjligt.
Advanced Job är ett ledande headhunting-företag som erbjuder högkvalitativa tjänster med fokus på IT, telekom, digital kommunikation, försäljning, ekonomi och marknadsföring. Vi har lång erfarenhet av headhunting och är experter på headhunting kvalificerade högpresterande medarbetare och chefer.