OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SSG samlar svensk industri och skapar standardiserade tjänster för att göra industrin mer säker, effektiv och hållbar. I över 60 års tid har några av svensk industris främsta experter samverkat i våra kommittéer för att hitta gemensamma lösningar på gemensamma problem, lösningar som SSG förverkligar. Resultatet är ett brett utbud av tjänster, standarder och kurser för anläggningar, entreprenörer och leverantörer.
SSG är i stark tillväxt och våra ambitioner är höga. Vi arbetar för en breddning av våra erbjudanden på en internationell marknad, där vi ser både tillväxtpotential och möjligheter till förvärv. Våra fokusområden är arbetsmiljö, hållbarhet och digitalisering där moderna arbetsmetoder och digital teknik lägger grunden för nya tjänster som gör internationell industri konkurrenskraftig.
På huvudkontoret i Sundsvall arbetar cirka 80 personer och vi finns även representerade i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Reykjavik. SSG – Setting new standards.
Söker du efter en tjänst där du ges en nyckelroll inom företaget och dess fortsatta tillväxt? Då har du kommit rätt! Vi expanderar nu vårt team med en Account Manager, placering i Jönköping med omnejd. Som en del i våra tillväxtplaner ingår att bredda vår kundbas i södra Sverige, och vi hoppas att du är intresserad av att vara med på denna resa.
Om tjänsten:
I tjänsten ingår att attrahera nya kunder till SSG, framför allt för tjänsterna On Site med tilläggstjänsten Arbetstillstånd/Workflow (App), SSG Academy (utbildningar), samt SSG Entré. Till din hjälp finns kollegorna inom försäljningsorganisationen samt övriga resurser såsom produktchefer och support på huvudkontoret i Sundsvall. Du har även säljkollegor i Göteborg, Norrköping och Stockholm. Läs gärna mer om våra tjänster på www.ssgsolutions.com.
Du deltar i avdelningens gemensamma arbete och blir en del av ett team som trivs ihop och har löpande möten och avstämningar. I teamet ingår totalt 8 kollegor. I denna roll utgår du från ditt hemmakontor. Målet för oss är att våra kunder har nytta av våra tjänster och därmed erhåller värde genom bra lösningar. Genom vår gemensamma säljstrategi, kommer du att vara med och bidra till detta!
Tjänsten innefattar:
Nykundsförsäljning (leads) till företag som idag inte har en relation med SSG.
Merförsäljning (prospects) till kunder där det finns ytterligare potential eller där kontakten är ”vilande”.
Det geografiska område som du skall bearbeta är södra Sverige med utgångspunkt Jönköping med omnejd.
I tjänsten ingår resor och en del övernattningar.
Du förväntas bidra med kunskapsöverföring och god stämning.
Om dig:
För att trivas i rollen arbetar du idag med uppsökande försäljning. Approchera kunder kommer naturligt för dig och du har en förmåga att söka upp, skapa kontakt och avsluta affärer, både med nya och existerande kunder. Mer formellt ser vi att du har:
Minst 3–5 års dokumenterad försäljningsvana med goda resultat.
Är självständig med ett eget driv samtidigt som du trivs med att arbeta i team med dina kollegor.
Boende i Jönköping med omnejd.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utmärkt kunskap i MS Office.
Sinne för affärer och affärstatistik.
Utmärkt skriv-, layout- och presentationsförmåga.
Stark förmåga att planera (tidsmässigt) och prioritera.
Meriterande för tjänsten:
Erfarenhet av tjänsteförsäljning och/eller att ha sålt utbildningar.
Relevant eftergymnasial utbildning, tex en säljutbildning.
Vi erbjuder:
Välkommen att följa med på vår resa framåt med stora tillväxtmöjligheter och vårt goda renommé på marknaden. SSG är just nu inne i en spännande investeringsperiod, som du får vara med på. Många av våra befintliga och nya tjänster är digitaliserade lösningar, vilket gör att de lättare skapar värde för våra kunder. Du kommer att bidra till SSG:s utveckling och försäljningsmål. Utöver detta ingår också:
Konkurrenskraftig fast lön + individuell bonus samt vinstdelningssystem för alla anställda.
Tjänstebil. Körkort ett krav.
Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Privatvårdsförsäkring, sjukförsäkring och hälsoförsäkring.
Satsning på ledar- och medarbetarutveckling.
Sommartid - en timmes kortare arbetsdag under sommarmånaderna.
Pension (ITP1 samt flexpension), kollektivavtal samt möjlighet till löneväxling.
Välkommen till en försäljningsavdelning som har en god teamanda och gemenskap, med starka ägare vilket borgar för en trygg anställning!
Ansökan:
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringens slut. Så skicka in din ansökan redan idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med Per Sävje på SalesOnly. För att du som kandidat skall få bästa möjliga kandidatupplevelse, ber vi dig ödmjukt att söka tjänsten i ett första steg så kommer ansvarig rekryterare ta kontakt med dig om du har en matchande profil för tjänsten. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mejl då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via Ansök här i annonsen. Om du har frågor eller funderingar om tjänsten, tveka inte att kontakta Per på 076-000 18 22 eller per.savje@salesonly.se