Account Manager till Kärcher i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 12 000 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för professionella användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare.

Kärcher Nordic är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Kärcher Nordic har sitt huvudkontor i Göteborg med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela regionen. Idag arbetar drygt 220 personer inom Kärcher i norden. Läs mer på www.karcher.se

Kärcher expanderar och söker en Account Manager som har viljan av att vara med på en spännande resa och skapa tillväxt för affärsområdet Municipal. Kärcher äger varumärkena Belos och Holder som är två av marknadens starkaste varumärken inom kategorin markvårdsmaskiner/redskapsbärare.

Kärcher är marknadsledande inom sina produktsegment och satsar stora resurser på att ta fram nya innovativa produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål. Kärcher erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i en platt organisation där möjligheten till påverkan och utveckling är mycket stor. Kärcher är ett globalt bolag vilket innebär möjligheten till många internationella kontaktytor. Kärchers medarbetare och deras kunskaper och personliga engagemang är företagets mest värdefulla resurs. För att säkra kompetens och motivation lägger koncernen stor vikt vid att utbilda sina medarbetare genom Kärchers globala utbildningsprogram.

ROLLEN
Vi söker nu en driven och resultatfokuserad Account Manager för distrikt Östra/Mellersta Sverige till affärsområdet Municipal som erbjuder ett brett sortiment av professionella maskiner för bland annat gatusopning, gräsklippning, snöröjning och städning utomhus. Kärchers kunder inom Municipal återfinns framförallt inom kommuner, entreprenadföretag och fastighetsägare. Affärsområdet är under stark tillväxt vilket gör att det finns stora möjligheter till utveckling. Som Account Manager inom affärsområdet kommer du att bearbeta befintliga och potentiella kunder för Östra/Mellersta Sverige. I rollen är du är ansvarig för tillväxt/utveckling och lönsamhet vilket inkluderar budget, försäljning och prissättning. Du ingår i ett försäljningsteam som består av fyra personer och du har ett nära samarbete med övriga affärsområden. Att kunna sälja in och implementera Kärchers olika produkter, varumärken och koncept blir en viktig del av din vardag och du arbetar kontinuerligt med att utbilda återförsäljare och slutkunder. Försäljningen sker via återförsäljare och ibland även direkt mot slutkund inom den kommunala som privata sektorn. Du bor med fördel i Stockholmsregionen och rapporterar till Sales Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Driva och utveckla ditt distrikt med fokus på tillväxt och lönsamhet
• Utveckla kundorienterade kampanjer tillsammans övriga affärsområden
• Fungera som stöd/partner åt återförsäljare och slutkunder
• Förhandla fram avtal och utveckla stora kunder med en win-win plattform

KVALIFIKATIONER
Du har minimum tre års relevant erfarenhet inom Business to Business försäljning med erfarenhet av komplex lösningsförsäljning av premiumprodukter gärna kopplat till liknande affärssegment. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse och att du har erfarenhet av att med att strategiskt utveckla återförsäljare, partners och slutkunder. Du har erfarenhet av större avtal och upphandlingar och trivs med att arbeta med komplex projektförsäljning med många relationer och kontaktytor. Du är målfokuserad med ett sinne för affärer och har ett starkt intresse av försäljning samt viljan av att prestera det lilla extra i varje affärsrelation. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva affären framåt. Du är en person som med lätthet hittar nya vägar och är en ”doer” som får saker och ting att hända. Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta med CRM system. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2021
  • Ansök senast: 22 mars 2021

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


20 december 2024

19 december 2024