Account Manager till Leaders Alliance

Arbetsbeskrivning

Nu utökar vi teamet med dig som drivs av försäljning, kundvärde och nätverk. Vill du tillsammans med oss göra Skandinaviens chefer bättre på sina jobb och triggas du av att komma in tidigt i tillväxtresan på ett bolag som gör skillnad?

Om vår kund:

Leaders Alliance är ett oberoende chefs- och kompetensnätverk där aktivt erfarenhetsutbyte, nya perspektiv och ett innovativt mindset är i fokus. Leaders Alliance skapades för att ge ledare en plattform och ett sammanhang där de kan växa, utmana sig själva och skapa riktig förändring i sin vardag. Vi driver nätverk där vi fokuserar på detaljerna som gör skillnad, hur vi sätter ihop grupperna och hur vi driver träffarna under året.

Vi är bara sex år in på vår resa och vi växer snabbt. Vi har i dagsläget över 400 medlemmar och cirka 75 % av Sveriges 100 största bolag representerade i nätverket.

Vi erbjuder dig:

- En entreprenöriell miljö som är både utvecklande och uppskattande

- En arbetsplats med Work-Life Balance

- Möjlighet att varje dag få göra verklig skillnad genom att bidra till vår vision; att göra Skandinaviens ledare bättre på sina jobb

- En organisation där vi är som en idrottsfamilj, vi tävlar och vinner tillsammans samtidigt som vi har roligt på vägen

- Företagsevent, resor och aktiviteter utanför arbetstid

- En konkurrenskraftig grundlön, individuell provision och företagsbonus



Om rollen som Account manager:

Rollen som Account Manager hos oss på Leaders Alliance är en roll med högt tempo och varierande arbetsuppgifter. Du kommer ansvara för att initiera kontakt med potentiella nya medlemmar till genomföranden av kundmötet där vi vill ta en position att genuint vilja förstå och hjälpa motparten till utveckling.
Du förväntas ha den övergripande förståelsen för att professionellt driva dialogen framåt och stänga affären.

Du kommer även i din roll vara ansvarig för några nätverksgrupper där ditt ansvar är att säkerställa uppstart, genomförandet tillsammans med ansvarig facilitator och förlängning av medlemskap efter avslutat nätverks år.

Arbetsuppgifter:

- Boka möten med potentiella chefer som vill bli medlemmar via telefon, Linkedin och mail

- Genomföra kundmöten

- Vara med och starta upp dina nätverksgrupper tillsammans med ansvarig facilitator

- Säkerställa NPS hos våra medlemmar

- Förlängningar av medlemskap



Vem är du?

Vi söker dig som drivs av resultat och som älskar att träffa människor. Du är trygg med att föra dialog med chefer med hög strategisk höjd och skapa förtroende.
Vi söker en person som delar vår vision, tycker om att bygga relationer och älskar att göra affärer. Du motiveras av att få vara del i en gemenskap som strävar efter att utvecklas och som genuint vill hjälpa andra människor att utvecklas.
Vi vill träffa dig som sprider energi, är ödmjuk och social.

Inspireras du dessutom av att arbeta i en scaleup-miljö där man sitter nära besluten i en prestigelös kultur där man får vara med och påverka på riktigt.



Krav:

- Tidigare erfarenhet av försäljning

- Du ska trivas med att boka möten via telefon

- Trivs att samarbeta i team och älskar att träffa människor

- Har ett högt driv och en genuin vilja att hjälpa andra att utvecklas.



Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!

Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salesonomics
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 4 maj 2024

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024