OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Loomis & Loomis - Pay
Loomis Sverige AB är ett godkänt betalningsinstitut som erbjuder betalningslösningar för såväl kontanter som digitala betalningar. Företaget bildades genom en avknoppning av kontanthanteringsdivisionen i Securitas Företaget har drygt 23 000 medarbetare vid knappt 400 lokalkontor i drygt 20 länder. Koncernens huvudkontor är placerat i Stockholm. Loomis är sedan 9 december 2008, noterad på Nasdaq i Stockholm
Loomis-Pay grundades 2020 och är ett helägt dotterbolag till Loomis AB. Huvudkontoret är i Stockholm och bedriver verksamhet i Danmark och Sverige. I januari 2021 var över 500 handlare anslutna till Loomis-Pay.
Loomis-Pay skräddarsyr lösningar till sina kunder för att möta kundernas unika behov. Försäljningen sker idag till nya kunder och främst genom direktförsäljning via personliga besök. Kunderna är i framför allt mindre och medelstora handlare och företag inom restaurang, café och retail. Säljprocessen består generellt av att bygga upp kundbas, planera, boka och genomföra kundmöten, förhandla samt skriva offerter och stänga affärer. Affärerna sker oftast med ägaren själv. En säljcykel tar mellan 1 vecka och några månader. Till sin hjälp i sin säljprocess använder de CRM verktyget Salesforce och mäter framgång utifrån nyckeltal som antal bokade möten, antal offerter ut, antal stängda affärer och antal kunder live. Till Loomis Pays största konkurrenter tillhör iZettle, Bambora, Nets, Elavon, Yabie samt lokala kassaåterförsäljare.
Erbjudande och lösning
Loomis-Pay erbjuder en helhetslösning för att hantera alla betalningar i ett enda system med tillhörande tillgänglig support och rådgivning. Med Loomis-Pays lösningar förenklar de för sina kunder så att de får en kontakt, ett kontrakt och en gemensam avstämning för alla sina betalningar. Genom dessa lösningar undviker kunderna komplexiteten med flera leverantörer och kan därför enkelt komma i gång och snabbt öka försäljningen. De är idag unika på marknaden genom att erbjuda en helhetslösning som både ökar försäljningen, är enkel och som erbjuder automatiska uppdateringar, ger en bättre överblick och direkt insikt över försäljningsdata och samtidigt erbjuder en pålitlig support. Loomis-Pay är leverantören som gör kundernas affärer mer kostnadseffektiva.
Aktuell position
Account Managerns primära uppgift är att genomföra kundmöten för att sälja abonnemang på kassasystem, terminaler och inlösen samt leverera på de uppsatta målen. För att lyckas behöver kandidaten hålla en hög aktivitetsnivå för att hinna med att planera, boka och genomföra kundmöten, förhandla samt skriva offerter med så många restauranger, café och barer som möjligt. När Account Manager väl har signat med kund, behöver hon/han inneha god kunskap om avtalet för att kunna följa upp så att allt som kunden beställt verkligen levereras.
Account Manager har också ansvar för att bygga upp kundbasen och dokumentera all information kring kunder och alla aktiviteter i CRM-systemet Salesforce. En annan viktig uppgift är att ansvara för att bygga upp starka relationer till kunderna och de ansvariga i sin region. Den aktuella kandidaten behöver också kunna ta initiativ till att lokalisera och söka upp potentiella kunder, samt ta ansvar för att ha koll på konkurrenterna, deras erbjudanden och deras kunder i sitt område.
Sammanfattningsvis bygger rollen som Account Manager på följande:
- Vara med och bygga upp kundbas och en tydlig struktur på sin bearbetningsplan.
- Genomföra kundmöten för att sälja abonnemang på kassasystem, terminaler och inlösen
- Bygga starkt förtroende och relationer till kunderna i sitt område.
- Föra in all relevant information i CRM systemet Salesforce.
- Ta ansvar för sin marknad, sina kunder och ha koll på konkurrenterna på området
- Erfarenhet av försäljning av betalningslösningar
- Försäljning av generella SaaS/ Programvaror
- Erfarenhet från B2B försäljning i allmänhet och fältförsäljning i synnerhet.
Tjänsten kommer att tillsättas i följande städer: Malmö, Göteborg, Karlstad och Umeå.
Lön och förmåner
Detaljer presenteras i ett första möte med Closers
Profil
För att lyckas i rollen kommer Loomis-Pay framför allt prioritera kandidater med följande bakgrund och egenskaper:
Loomis-Pay ser gärna en kommunikativ Account Manager med en förtroendeingivande personlighet och som har ett strukturerat arbetssätt vid bearbetning av kunderna. Kandidaten bör också ha förmåga att kunna balansera nedlagd tid med dess potentiella värde. Account Manager ska ha kapacitet att göra behovsanalyser utifrån kundens faktiska behov. Det är också viktigt att Account Manager har kompetens för att kunna bygga värde med hjälp av Loomis-Pays lösningar och förstå kopplingen mellan det värdet och priset på lösningen.
Varför Loomis-Pay? Företaget ger dig möjligheten att bli en del av:
- Ett Globalt bolag med solid bakgrund
- Ett bolag som ständigt investerar i sin personal och i nya produkter.
- Få möjlighet att erbjuda kunderna unika helhetslösningar inom betalningar.
- Få vara med i en scale-up som är av stor vikt i bolagets fortsatta utveckling.
- En öppen och välkommande företagskultur.
Headhunting uppdraget genomförs av Closers AB. Ansvarig headhunter för positionerna i Umeå och Karlstad är Jonas Eriksson, som nås på jonas.eriksson@closers.se och ansvarig för Göteborg och Malmö är Dragan Masic som nås på (mailto:dragan.masic@closers.se)
Nyckelord: Key Account Manager / key account manager / Account Manager / account manager / säljare / Säljare / sales / fältsäljare / försäljning
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445