OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Michelin söker nu en Account Manager med både kommersiellt och tekniskt fokus som ska fungera som en expert för produktlinjen buss- och lastbilsdäck. Du kommer ansvara för vårt smålandsdistrikt och rapporterar till säljchef. Detta är en fältbaserad tjänst och du utgår från hemmet, lämplig bostadsort för denna tjänst är Jönköping eller närliggande stad.
Din arbetsroll
Som Account Manager har du försäljningsansvar inom ditt distrikt, du kommer arbeta både med att bibehålla och utveckla befintliga konton samt med att öka försäljningen genom att hitta nya kunder. Vi arbetar med B2B-försäljning och dina kunder är gummiverkstäder och däckåterförsäljare och du kommer även arbeta med slutkunden i fokus och besöka åkerier och transportföretag.
Din roll kommer att ha ett tekniskt fokus på försäljning där du hjälper våra kunder att optimera sin däckanvändning. I arbetsuppgifterna ingår att presentera kampanjer och nya produkter, bistå kunder med tekniska och kommersiella frågor, planlägga och genomföra lokala marknadsaktiviteter samt förhandla och följa upp årsavtal med våra partners. Likaledes ansvarar du för alla ärenden runt kunden såsom kreditfrågor och marknadsinformation.
Din erfarenhet
För att trivas och lyckas väl bör du vara bra på att självständigt skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer. Du kommer ha mycket frihet i att skapa din arbetsdag men detta ställer i sin tur krav på struktur och ansvarstagande. Du måste vara väl förtrogen med Office-paketet och framför allt Excel. Förutom svenska kräver vi att du även har goda kunskaper i engelska som är vårt koncernspråk.
Vi söker dig som är tekniskt intresserad, har någon form av erfarenhet av B2B försäljning och intresse/erfarenhet av transportbranschen. Arbetet innefattar resor inklusive övernattningar, räkna med en till två bortanätter per vecka.
Michelin erbjuder
Innan du startar ditt arbete på fältet kommer du att genomgå vår grundutbildning under 8 veckor. Vi vågar påstå att detta är branschens bästa utbildning för Account Managers och den kommer ge dig de tekniska och kommersiella kunskaperna som är nödvändiga för att du ska bli framgångsrik i din nya roll! Vi kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet och intresse för jobbet snarare än erfarenhet. Utbildningen hålls i Stoke On Trent och startar i September 2016.
Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir anställd utav Michelin.
Utöver Michelins förmånspaket ingår leasingbil i denna tjänst.
Är du rätt person för jobbet? Sök redan idag!
Vi arbetar med löpande urval och ber därför om din ansökan snarast. Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV.
Om du som kandidat har frågor kring denna tjänst är du välkommen att kontakta rekryterare Martin Axelsson på E-post: eller rekryterande chef Richard Andermyr på 070-7504606.