Account Manager till Noblessa Kök i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en relationsbyggare utöver det vanliga med dokumenterat goda försäljningsresultat? Vill du vara en del av Noblessas framgångsrika försäljningsorganisation på B2B marknaden i Sverige? Då kan det vara dig vi söker. På uppdrag av Noblessa söker TEMP-TEAM nu en Account Manager för rekrytering till sin försäljningsverksamhet i Stockholm med kontor beläget i Sundbyberg.

Företagspresentation

Noblessa har verkat i Sverige sedan 2001. Företagets ägare Nobilia är ett av världens största köksföretag med en omsättning på cirka 9 miljarder SEK. Nobilia finns representerat i mer än 80 länder och dagligen produceras mer än 2500 kök. Noblessa Sverige AB är en försäljnings- och serviceorganisation till Nobilia med fokus på kvalitet, hög service och ett tydligt mål om att leverera den säkraste, mest kostnadseffektiva och bäst kundanpassade köksinvestering till såväl konsumenter som bygg och fastighetsbolag. Läs mer om Noblessa på: www.noblessa.se

Tjänstebeskrivning

I din roll som Account Manager har du ansvar för att etablera produktiva, långsiktiga och professionella relationer med nyckelpersoner hos utvalda kunder. Du arbetar målinriktat för att nå budgeterade försäljningsvolymer och att proaktivt förfina samarbetet med nyckelkunder för att säkerställa fortsatt goda affärsrelationer. Du är framförallt ansvarig för att söka upp, förhandla och skriva avtal med nya kunder. Du äger huvudansvaret för kunden genom hela försäljningsprocessen och ansvarar för att nationella avtal efterlevs samt att nödvändiga resurser finns till hands för att upprätthålla affärsrelationerna efter bästa möjliga standard. Vidare bedömer och värderar du såväl offertförfrågningar som affärsmöjligheter och tar beslut om nödvändiga försäljningsåtgärder. En del representation vid professionella och affärsmässiga sammanhang förekommer.

I nära samarbete med kollegor på olika avdelningar inom organisationen arbetar du för att uppfylla såväl Noblessas uppsatta målsättningar som kundernas förväntningar. Vid uppstartsskedet av nya projekt ansvarar du för att överlämning av projekt sker till utsedd projektledare och du medverkar vid uppstartsmöten hos kund tillsammans med projektledaren. Du hanterar och ansvarar för att uppkomna frågeställningar som är knutna till affärsuppgörelsen löses på ett smidigt och effektivt vis. Dina kunder återfinns främst inom bygg- och fastighetsbranschen samt föreskrivande led, såsom arkitekter och merparten av dina kunder är placerade i Stockholm. En del resande i tjänsten förekommer.


Kvalifikationer

Vi tror du har några års erfarenhet av komplex B2B försäljning med dokumenterat goda försäljningsresultat. Vi ser det som meriterande om du har kännedom om- och försäljningserfarenhet av kök eller motsvarande byggtekniska eller närbesläktade produkter, men är inte avgörande. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Egenskaper

Vi söker dig som är affärsmässig som person, som ser försäljning som sin stora passion och är en naturlig relationsbyggare. Genom din erfarenhet och ditt övertygande sätt har du förmåga att kunna ta höjd i professionella och affärsmässiga sammanhang när så behövs. Du är självgående och trivs med frihet under ansvar där hårt arbete och goda prestationer belönas. För att du ska lyckas i rollen tror vi även att du är förhandlingskraftig, strategisk och kommersiell som person. Du stimuleras av sociala kontakter, har en god social kompetens och är tydlig- och bekväm i ditt sätt att kommunicera. Har du dessutom en stark drivkraft kombinerat med en utpräglad vilja att göra affärer, har du goda förutsättningar för att lyckas.

Vi erbjuder en utmanande nyckelposition i en framgångsrik organisation, i en informell miljö med duktiga och engagerade medarbetare som drivs av att göra skillnad. Du erbjuds goda möjligheter till personlig utveckling där dina prestationer belönas med konkurrenskraftiga villkor.

Om Temp-Team
TEMP-TEAM Sverige AB är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 35 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern och tillsätter tjänster både inom kollektiv- och tjänstemannasektorn. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se


Ansökan

Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Startdatum beräknas till september månad. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Jenny Pettersson 070 858 42 51, TEMP-TEAM Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP TEAM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 juni 2016

Liknande jobb


Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024

Innesäljare

Innesäljare

22 november 2024