OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Palfinger är en österrikisk tillverkare av hydrauliska lyft- och lastningssystem, särskilt kända är de för sina kranlösningar. Med 150 modeller och en marknadsandel på 35 procent är företaget världsledande. PALFINGER-gruppen består av 84 företag i 32 länder, med 33 tillverknings- och monteringsplatser och ca. 5 000 försäljnings- och servicelokaler i mer än 130 länder runt om i världen. Företaget är en ledande specialist inom bakgavellyftar och truckmonterade gaffeltruckar.
Palfinger representeras i Sverige av dotterbolaget Hinz Försäljnings AB. Hinz har idag 70 anställda med huvudkontor och lager i Borlänge, Lager/verkstad samt säljkontor i Segeltorp, Järfälla, Göteborg och Malmö. Hinz har cirka 70 olika samarbetspartners från Överkalix i norr till Malmö i Söder. Dessa hjälper till med kundanpassade lösningar, monterar, reparerar och många fungerar som återförsäljare.
Är du serviceinriktad, har ett tekniskt intresse, sinne för försäljning och gillar att ha mycket kundkontakt? Stämmer beskrivningen in på dig, då tycker vi att du ska ta chansen att bli en del av vårt säljteam. Vi söker en säljare som vill driva Palfingers expansion vad gäller bakgavellyftar på den svenska marknaden. Distriktet du kommer ansvara för täcker hela Sverige men med stort fokus på Stockholm, Göteborg och södra Sverige. Lämplig bostadsort är Malmö/Helsingborg. Palfinger representeras i Sverige av dotterbolaget Hinz försäljnings AB. Anställningen är i Hinz AB, men du rapporterar till Palfingers europaorganisation.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Sälja in och presentera optimala lösningar av påbyggnader med inriktning på transportbilar, budbilar, uthyrningsbranschen etc. Bearbetning sker av påbyggare, slutkund samt återförsäljare av transportfordon.
• Ansvara för försäljning mot den svenska marknaden, med fokus på Stockholm, Göteborg och södra Sverige. Du har eget budgetansvar för svenska marknaden.
• Kartläggning och segmentering av potentiella kunder i regionen. Rollen innebär både försäljning till nykund som befintlig kund. Du har ansvar för att driva affären i hamn, från första kontakt till påskrivet avtal. Offertarbete och teknisk rådgivning ingår.
Vi söker dig som
Då du har daglig kontakt med våra kunder är det viktigt att du är serviceinriktad, affärsmässig och har lätt att etablera goda relationer. Du är van att själv planera dina arbetsuppgifter, där struktur, noggrannhet och ansvarstagande är en självklarhet. Arbetet kräver att du har vana av att arbeta självständigt på distans. Du ska kunna bidra till vår gemensamma utveckling för att nå uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, så som attityd och inställning.
Du bör ha en teoretisk gymnasieutbildning, eller motsvarande, och dokumenterad erfarenhet (minst 5 år) av teknisk försäljning. Har du erfarenhet av försäljning från fordonsindustri av något slag, är det klart meriterande. Vi förutsätter att du har B-körkort, meriterande med C-/CE-körkort. Du kommer rapportera till försäljningschefen för Europa vad gäller bakgavellyftar, så god nivå på engelska är ett krav. Mycket av arbetet sker i Excel så du behöver vara en god och van användare av Officepaketet.
Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter i en ansvarsfull roll med många kontaktytor. Du bidrar med dina erfarenheter, med initiativ och driv vad gäller affärs- och kundutveckling. – vi ger dig förmånliga villkor och möjlighet till kompetensutveckling.
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på www.jerrie.se senast onsdag 9 juni. Då rekryterande chef är engelsktalande, vill vi ha din ansökan på engelska. Önskar du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Dahlberg 0763-17 07 41.