Account Manager till Payson

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och ansvarstagande säljare som brinner för försäljning och vill skapa goda affärsrelationer med dina kunder. Du som vill driva din egen säljprocess och som vill vara med och bidra till vidareutvecklingen av sälj kommer trivas bra i denna roll som Account Manager hos vårt affärsområde Payson!

Vad innebär rollen?
I din roll som Account Manager hos Payson kommer ditt främsta fokus ligga på att driva och bygga upp försäljningen mot små och medelstora företag inom e-handel. Du kommer ansvara för att driva försäljningen framåt och vara delaktig genom hela säljprocessen, från ax till limpa. Det innebär att du tar fram underlag, prospekterar, tar kontakt via telefon, håller i möten samt tar avslut. Du möter dina kunder digitalt och via telefon, men även fysiskt när det tillåts. I och med detta kan det förekomma resor i tjänsten, då kunderna är lokaliserade över hela Sverige.

Dina kompetenser

- Några års erfarenhet av försäljning, gärna där du har lockat kunder från befintlig leverantör
- Bra koll på e-handel och betallösningar
- Erfarenhet av att sätta upp struktur och processer
- Svenska flytande i tal och skrift


Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen som Account Manager behöver du vara självgående, förtroendeingivande och ha ett stort engagemang för både affären och kunden. Du har en hög ambitionsnivå och trivs i en föränderlig miljö med tidvis högt tempo. Vidare tror vi att du har ett stort eget driv och motiveras av resultat och tillväxt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom området och ambition att fortsätta utvecklas!

Då du kommer att ta dig an kunder som förmodligen har befintliga samarbetspartners ser vi att det är viktigt att du kan få dem att se värdet av vår produkt, att vara förtroendeingivande och bra på att kommunicera blir därför en central del i rollen. Du kommer ingå i ett härligt mindre team i en avslappnad och trevlig miljö och som kollega ser vi gärna att du är ödmjuk och prestigelös, vi lägger stor vikt vid dina personliga kvaliteter.

Om arbetsplatsen
Payson startades 2004 i syfte att hjälpa privatpersoner och företag som vill ta betalt eller skicka pengar på ett enkelt och säkert sätt. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med flera miljoner användare och tusentals anslutna företag. Sedan 2012 är vi en del av Svea. På Svea råder en entreprenöriell anda och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail, enbart genom denna annons. Om du har frågor gällande tjänsten går det bra att kontakta rekryterare johanna.rooth@sveaekonomi.se.
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 2 april 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024