OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Position Green.
Om företaget:
Position Green är en ledande hållbarhetspartner med uppdrag att revolutionera hur företag integrerar hållbarhet. Genom deras SaaS-mjukvara för datahantering, strategisk rådgivning och e-learningstjänster gör Position Greens erbjudande hållbarhet handlingsbart och mätbart, vilket hjälper företag att påskynda sin hållbarhetsomställning samtidigt som de stärker sin konkurrenskraft och långsiktiga överlevnad.
Position Green är verksamma över hela världen för att hjälpa kunderna att lyckas med hållbarhetsarbete. Företaget grundades 2015 och är idag 350 anställda med kontor i Europa och Nordamerika. Hos Position Green välkomnas du till en dynamisk och föränderlig miljö som brinner för att skapa en hållbar värld. Företagskulturen präglas av prestigelöshet och nära samarbete över avdelningarna.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Account Manager ansvarar du för att driva dina egna säljprocesser från start till slut. Du ansvarar för att utföra behovsanalyser, prospektera potentiella samarbetspartners och vidare följa upp dessa genom uppsökande försäljning. I det dagliga arbetet ingår även att sammanställa offert- och kontraktsunderlag samt aktuella uppföljningar. Med fokus på nykundsbearbetning kommer du att sälja och demonstrera företagets plattform där du genom ett nära samarbete med berörda interna avdelningar ansvarar för att utveckla de kunder som du på sikt förvärvat till din kundportfölj.
• Prospektera och initiera potentiella samarbeten och kunder
• Demonstrera och sälja Position Greens hållbarhetsprogramvara till potentiella kunder
• Nykundsbearbetning samt underhålla och vidareutveckla befintliga kunder
• Samarbeta med kollegor på Customer Success-avdelningen för att stödja och upprätthålla kundrelationer
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område (t.ex. företagsekonomi, nationalekonomi, statsvetenskap)
• Erfarenhet av B2B-försäljning, gärna ett Saas-företag
• Erfarenhet av att utveckla kundrelationer
• Passion för försäljning och hållbarhet
• Yrkesmässiga språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att skapa och upprätthålla goda kundrelationer vilket grundas i ditt intresse för försäljning. Du är van vid att hantera hela säljcykler och förstår vad som krävs för att framgångsrikt stänga affärer. Vidare tar du stort eget ansvar för ditt arbete och du räds inte att ta egna initiativ för att komma framåt. Som person är du resultatfokuserad och uppskattar att arbeta i en familjär kultur med stark lagkänsla. Slutligen ser vi att du har en god social, kommunikativ förmåga och lyhördhet samt trivs i en föränderlig miljö. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: 3 februari 2025
Plats: Stockholm
Lön: Grundlön + provision
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund