OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Om du älskar försäljning, härligt samarbete, högt tempo samt har ett starkt IT/teknikintresse och motiveras av att ständigt få lära nytt? Då är rollen som Sales consultant hos oss på Randstad Technologies i Stockholm helt rätt tjänst för dig. Du blir dessutom kollega med Jennifer, Mari, Anders, Joanna, Ina och Tiffany!
Som säljare på Randstad Technologies är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med rådgivande försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt.
Varför ska du jobba hos oss?
Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. Vi kan erbjuda en bra mix av att ingå i ett mindre sammansvetsat team i ett stort globalt bolag, vilket innebär stora möjligheter att växa inom bolaget och ta mycket ansvar. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. Hos Randstad Technologies får du möjlighet att arbeta med några av de attraktivaste företagen i landet och skapa dig ett brett nätverk. Vi ser fram emot att höra vad du kan bidra med!
Ansvarsområden
I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:
bearbeta IT marknaden genom att bygga nätverk, boka- samt genomföra möten med kunder och prospects
genom en nära dialog bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder
självständigt hitta och skapa konsultaffärer av specialister och ledare inom IT
identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem
ha ett nära samarbete med konsultcheferna i teamet och tillsammans driva leveransen mot kund
Arbetstider
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från vårt fina helt nybyggda kontor i Solna, Solna United.
Kvalifikationer
Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger – vi söker därför dig som är en handlingskraftig och resultatorienterad person, som är van att kunna kombinera kvalitativt arbete med högt tempo.
Vi ser att du har:
ett starkt intresse för IT/teknik och människor
tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom bemannings- konsult eller rekryteringsbranschen
Det är starkt meriterande om det dessutom är inom IT eller om du har erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning
ett genuint och starkt intresse för försäljning samt förmåga att skapa affärer och bygga olika typer av relationer och förstår de framgångsfaktorer som gör dem långvariga
vana av att arbeta i olika affärs- och CRM-system
mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter människor med olika bakgrund.
Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning, såsom akademisk utbildning, IHM eller YH-utbildning, inom försäljning och/eller IT.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, driven samt teamorienterad. Du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheter och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och nära till skratt, samt brinner för att lyckas i ditt arbete.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan!
Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Maria Johansson, HR Talent partner via: maria.johansson@randstad.se t.o.m den 23/12 .
Under perioden 24/12 till 3/1 pausas urvalet mot bakgrund av rådande semestertider.
Urvalsprocessen återupptas sedan den 4/1.
Vi ser fram emot din ansökan!
https://youtu.be/3sulmF9R9OY
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
https://www.randstad.se/technologies
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044