Account Manager till RelationDesk

Account Manager till RelationDesk

Arbetsbeskrivning

Nu söker RelationDesk sin nästa stjärna till säljteamet i Stockholm! Är du en person som har stor passion för att göra affärer, som uppskattar att ha frihet under ansvar och vill vara med att fortsätta driva och utveckla RelationDesk framåt? Då är du den personen som vi söker till denna tjänst!

Om RelationDesk

RelationDesk erbjuder en kostnadseffektiv och komplett plattform där företag och organisationer kan arbeta integrerat med sin kommunikation på sociala medie-kanalerna Facebook, Instagram, Twitter och LinkedIn. Plattformen möjliggör för företag att samla dels all hantering av kunddialogen genom att interagera och engagera med kunderna, planering och publicering av innehåll till sociala kanaler samt att mäta och analysera utfallet och därmed förbättra hanteringen av kunddialoger i framtiden. RelationDesk erbjuder således en komplett lösning för sina kunder att hantera kunddialoger och sociala mediekanaler på ett ställe.

Sedan 2019 har RelationDesk varit en del av Retrievergruppen som är Nordens ledande företag för analys av data och kommunikationsinsikter. RelationDesk arbetar idag med kunder som till exempel Oatly, Telia och ICA. Med RelationDesk får kunderna en fullständig översikt över inlägg och kommentarer publicerade i deras egna konton på sina sociala medie-kanaler. RelationDesk befinner sig på en spännande resa i Norden med ambitiösa mål och letar nu efter sin nästa stjärnsäljare att ansluta sig till säljteamet i Stockholm!

Din roll som Account Manager

I rollen som Account Manager har du ägandeskap för hela försäljningscykeln. Således ansvarar du för allt från att identifiera rätt prospekt, boka in säljmöten, sköta införsäljningen av RelationDesk och förstå kundernas faktiska behov till avtalsskrivning och genomförd affär. Du bearbetar dels Retrievers befintliga kunder genom merförsäljning av RelationDesks produkt samt nykundsbearbetar. I rollen blir du en expert på RelationDesks lösningar och sociala medier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Ansvara för och äga hela försäljningscykeln
Prospektering, mötesbokning, avtalsskrivning till genomförd affär
Bearbeta Retrievers befintliga kunder samt nykundsbearbeta genom prospektering
Anta en rådgivande roll gentemot dina kunder


Dina kvalifikationer

Eftergymnasial utbildning inom försäljning eller liknande
2–3 års erfarenhet av b2b-försäljning


För att lyckas i rollen är du en person med ett otroligt starkt driv för försäljning och brinner för att skapa långsiktiga och hållbara relationer med dina kunder. Du tar ett stort ägandeskap i ditt arbete och strävar alltid efter att göra det lilla extra. Som person är du även en glädjespridare, har hög energi och är entusiastisk inför såväl ditt jobb som dina kollegor. Vidare är du en person som alltid ser möjligheterna i att ta sig an nya utmaningar!

Vad RelationDesk erbjuder dig

På RelationDesk erbjuds du en plats i ett sammansvetsat team med en öppen kultur och högt i tak! RelationDesk har tydliga och ambitiösa mål och således finns det stora möjligheter till personlig utveckling inom företaget. Du kommer att få vara en del av RelationDesks fortsatta tillväxtresa och utvecklas tillsammans med företaget!

Övrigt

Start: Omgående alt. enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, 100%

Plats: Stockholm

Lön: Fast lön + bonus enligt överenskommelse

Låter rollen som Account Manager till RelationDesk intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 18 mars 2022
  • Ansök senast: 22 april 2022

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

25 november 2024