Account Manager till Ricoh IT Partner i Örebro

Account Manager till Ricoh IT Partner i Örebro

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag
Ricoh IT Partner söker nu en Account Manager som kommer ha ett helhetsansvar för försäljningsprocesserna. Vi söker dig som älskar kundmöten och har tidigare erfarenhet av B2B försäljning. Här erbjuds du ett spännande försäljningsjobb med bred produktportfölj på ett företag som värdesätter sammanhållning, snabba beslutsvägar och att ha roligt på jobbet.

Arbetsuppgifter
Som Account Manager på Ricoh har du ett helhetsansvar för affären och driver den framåt från början till slut. Delar som ingår är bland annat kundprospektering, nykundsbearbetning, mötesbokning, offert och avtalsskrivning. Du ansvarar även för uppföljningar och att upprätthålla kontakten med befintliga kunder. Som Account Manager är det viktigt att du är lyhörd och uppmärksam på kundens behov.

Ricoh har en bred försäljningsportfölj då företaget har fyra affärsområden; IT, copy, telefoni och audiovideo. Du behöver vara kreativ och använda dig av flera olika kanaler för att nå kunderna samt delta i affärsnätverk, partnerträffar och andra event.

Teamet består idag av 5 säljare och en gruppchef där samtliga har gedigen erfarenhet av försäljning. Dina kontaktytor kommer bland annat bestå av kunder, leverantörer samt interna kontakter med berörd avdelning och med Ricoh Sverige.


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av B2B försäljning. Du bör ha ett stort nätverk och har du tidigare jobbat med försäljning inom IT-branschen ser vi det som mycket meriterande för tjänsten. Oavsett bör du ha ett stort intresse för IT och grundläggande teknisk förståelse. Har du en utbildning inom försäljning ser vi det som meriterande men du kan också ha jobbat dig till motsvarande erfarenhet. B-körkort samt flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten.

Vi tror att du är en engagerad person med stark inre drivkraft som gillar utmaningar. Du älskar kundmöten och är lyhörd för kundernas önskemål samt gillar problemlösning. Du är dessutom ansvarstagande och uppskattar att ha ansvar för hela försäljningsprocessen. Då du kommer att jobba tillsammans med andra är det viktigt att du är en lagspelare. Du är nyfiken, prestigelös och har en vilja att lära.


Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia. Urval görs löpande så registrera din ansökan snarast, dock senast 31 oktober. Anställningen är tillsvidare med inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstebil ingår i tjänsten och arbetsresor sker inom Örebro län.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sandra Bäcklund, tel. 076-000 6312. Välkommen med din ansökan!


Om kundföretaget
Ricoh Sverige är en del av ett världsledande företag inom dokumenthantering, IT-Tjänster och Grafiska Produktlösningar. Ricoh IT Partner i Örebro har samarbetsavtal med Ricoh Sverige men har lokala ägare och drivs som ett fristående företag.

Ricoh IT Partner verkar inom Örebro län men har även globala kunder. Företaget består av 4 affärsområden: IT, copy, telefoni och audiovideo. Företaget erbjuder rådgivning och anpassningsbara lösningar för att passa specifika kund- och branschbehov. Ricoh IT Partners mål är att genom ett nära samarbete med kunderna underlätta för affärsprocesser att bli mer lönsamma, produktiva, hållbara och säkra.

Idag är de 33 medarbetare bestående av IT-konsulter, säljare, servicetekniker samt administrativ personal. De är ett trivsamt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. Förutom årliga resor, gemensamma aktiviteter och teambuilding erbjuds friskvårdsbidrag. Dessutom finns jacuzzi och bastu på kontoret.


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Blomqvist

Ingela Klingvall
076-317 34 20
Oskar Trulsson

Personalansvarig Stina Ljungström
019-206700
Stina Ljungström

Stina Ljungström

Rickard Algotsson
072-717 90 50
Rickard Algotsson

Madeleine Leo

Stina Ljungström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nercia Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 1 november 2021

Besöksadress

BOX 140 55, Örebro
None

Postadress

BOX 14055
ÖREBRO, 70014

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024