OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.
Samhall söker nu en Account Manager med placering i Halland. Kontoret är placerat i Falkenberg, vi erbjuder dig att arbeta i en hybridlösning där du utgår både från kontoret och hemmet. Tjänsten är direkt underställd Försäljningschef SME.
Om rollen
Rollen som Account Manager är bred och dynamisk, med flertalet kontaktytor, naturligtvis externt men även internt. Du får utrymme att vara kreativ i ditt arbete när du bearbetar kunder och prospekt bland privata bolag med upp till 50 anställda. Tjänsten kommer att fokusera på Samhalls områden inom servicetjänster. Du kommer arbeta både mot befintliga kunder för att utöka deras engagemang genom fler affärsmöjligheter och bearbeta prospekts för nyetablering.
• Ansvara för kalkyl och teckna avtal
• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
• Bygga relationer med kund och interna kontakter
• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
Din erfarenhet
Vi tror att du har några års erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat. Vi ser gärna att du är van att delta i och söka nätverk, som LinkedIn, för att etablera nya kontakter och affärsmöjligheter. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Det är meriterade om du är van att driva säljprocesser som kräver viss projektledning. Det är meriterande att du har jobbat i något CRM-system tidigare och har kunskaper i Excel. Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande, gärna inom sälj/marknad.
Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken, intresserad och det ger dig mycket energi att träffa nya och befintliga kunder. Du beskriver dig som orädd och målmedveten, du trivs med att jobba resultatinriktat. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Vi ser gärna att du är engagerad i olika nätverk som LinkedIn och likande, i syfte att skapa nya kontakter och i förlängningen nya affärsmöjligheter.
Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Det är lätt för dig att samarbeta och bygga nätverk, både externt och internt. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.
Ansökan
Du söker rollen via https://jerrie.se/ I den här rekryteringen samarbetar Samhall med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Frida Dire 0703 001016 / frida.dire@jerrie.se eller Karin Kvist karin.kvist@jerrie.se / 0723 33 88 26
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 11 september men vi ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR
Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.
Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17, Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Pontus Dilén (Ledarna) 070-621 72 24.