Account Manager till Samhall, Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.

Nu söker vi en Account Manager med placering i Helsingborg med primärt fokus på Helsingborg med omnejd. Tjänsten är direkt underställd Försäljningschef SME.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Account Manager ansvarar du för att skapa attraktiva affärer inom Samhalls breda utbud av tjänster och bransch lösningar. Du kommer att bearbeta kunder inom segmentet SME (Small/Medium Enterprise). Du segmenterar, planerar, bokar och genomför självständigt kundbesök hos befintliga och nya kunder utifrån kundbearbetningsplaner som du själv skapar. Det är en bred och omväxlande roll med flertalet kontaktytor, både internt och externt. Du får möjlighet till att vara både kreativ och innovativ i denna dynamiska säljroll.

Dina arbetsuppgifter

• Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
• Ansvara för kalkyl och teckna avtal
• Planera för utveckling och tillväxtmöjligheter
• Bygga relationer med kunder och interna kontakter

Din erfarenhet
Du har några års erfarenhet av tjänsteförsäljning och du är van att röra dig i en konkurrensutsatt bransch där man behöver vara både effektiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare arbetat i en större organisation och har jobbat i projektform eller i säljprocesser som kräver viss projektledning. Du kan också vara i början av din säljkarriär men har ett driv och en affärsmässighet som utmärker sig. IT-vana och erfarenhet från CRM-system samt bra kunskaper i Excel underlättar arbetet. Vi gärna ser att du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande.

Personliga egenskaper
Du beskriver dig som orädd, lätt för att anpassa dig till nya situationer och du är en fena på relationer, både internt och externt. Du tycker om när det är hög aktivitet och du får som mest energi ute hos kunderna. Din förmåga att se framåt och jobba proaktivt är märkbar och du vet vikten av att få med dig andra så att målen nås. Att vara lyhörd, kreativ och nyfiken är viktiga egenskaper som får dig att utvecklas som säljare hos Samhall.

Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Som person har du ett starkt eget driv, ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du drivs av att göra affärer och har en hög social kompetens som präglas av öppenhet. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

Vad Samhall erbjuder dig
Du får möjlighet att jobba på en av Sveriges största bolag och verkligen göra skillnad för andra. Det finns fina möjligheter till att utvecklas inom företaget. Tjänstebil och ATK är andra förmåner som ingår.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Samhall med rekryteringsbolaget Jerrie. Du söker tjänsten via jerrie.se med CV och personligt brev. Har du frågor är du välkommen att kontakta Frida Dire på 0703-00 10 16 eller frida.dire@jerrie.se

Sista ansökningsdagen är den 7/12 men vi jobbar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så är du intresserad rekommenderar vi att du söker direkt.

Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.

Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17, Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Tommy Salomonsson, Ledarna 013-37 33 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024