Account Manager till Samhall, Malmö

Arbetsbeskrivning

Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. Vi erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. Vi är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter över åtta miljarder kronor per år. Genom våra kunduppdrag utvecklar vi personer med funktionsnedsättning och vi lyckas så bra för att vi är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera.

Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många.

Samhall söker nu en Account Manager med placering i Malmö. Vi söker dig som brinner för försäljning och skapa värde tillsammans med Samhalls viktiga uppdrag. Tjänsten är direkt underställd Försäljningschef SME.

Om rollen

Rollen som Account Manager är bred och dynamisk, med flertalet kontaktytor, naturligtvis externt men även internt. Du får utrymme att vara kreativ i ditt arbete när du bearbetar kunder och prospekt bland privata bolag inom SME segmentet. Tjänsten kommer att fokusera på Samhalls områden inom servicetjänster. Du driver självständigt säljplanering i distriktet och utformar bearbetningsplaner för nya och befintliga kunder. Vidare deltar du i marknadsaktiviteter och utveckla affären och kundrelationen för att skapa merförsäljning. 

Aktivt bidra till att förverkliga tillväxtplaner för att få en bra affärmix och öka affärsvolym
Aktivt bidra till ett bra samarbete mellan försäljningsorganisationen och distriktet för att skapa hållbara affärer och utvecklande arbeten
Bygga relationer med kund och interna kontakter
Skapa tillväxt inom ditt tjänsteområde hos både nya och befintliga kunder
  Ansvara för kalkyl och teckna avtal


Din erfarenhet

Vi tror att du har flera års erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat. Du är van att driva dina egna processer och är en person som får saker att hända. Du har erfarenhet av att jobba mål och resultatorienterad. Det är meriterade om du är van att driva säljprocesser som kräver projektledning tex med en driftorganisation eller motsvarande. Vi ser gärna att du har jobbat i något CRM-system tidigare och har kunskaper i Excel. Du har en eftergymnasial utbildning eller motsvarande, gärna inom sälj/marknad.

Personliga egenskaper

Som person är du nyfiken, intresserad och det ger dig mycket energi att träffa nya och befintliga kunder. Du beskriver dig som orädd och målmedveten, du trivs med att jobba resultatinriktat. Du har ett affärsmässigt tänk, men är mån om att samarbeta med andra. Din framgång grundar sig delvis i att du kan driva frågor och samarbeta med andra nyckelpersoner under hela säljprocessen, från ett första säljmöte till implementering ut i driften. Du har lätt för att samarbeta och bygga nätverk, både externt och internt. Du känner igen dig i Samhalls värderingar: Uppmärksam, Pålitlig och Engagerad.

Ansökan

Du söker rollen via https://jerrie.se/ Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Dire 0703 001016 / frida.dire@jerrie.se 

Välkommen med din ansökan! Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail pga GDPR. Sista ansökningsdatum 16/2

Vi tillämpar provanställning och bakgrundskontroll på slutkandidater.

Vill du ställa frågor till facklig representant är du välkommen att kontakta: Siwert Ahlm (Unionen) 070-546 87 17, Asim Zilic (SACO) 070-359 45 15 alternativt Maria Sköld, Ledarna 073-063 50 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 30 januari 2024
  • Ansök senast: 16 februari 2024

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024