OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du intresse för teknik och tekniska lösningar?
Vi har precis anställt en Account Manager till regionkontoret i Malmö, men vi har fullt upp så vi behöver bli en till och kan ev. inom kort även behöva en KAM. Kanske är det du?
Rollen!
I din roll som AM hos oss kommer du att bearbeta mellanstora företag inom maskinbyggnation. Vi har idag 5 produktområden: sensorer, komponenter, industri PC, styrsystem och drivsystem. Du kommer antingen att sälja sensorer och komponenter eller Industri PC, styrsystem och drivsystem på ett distrikt som omfattar Malmö, rak linje upp till Jönköping samt hela västra delen av landet (väster om E4:an) upp till Uddevalla. På ditt distrikt finns redan idag många kunder, där du breddar dina kontaktytor och utvecklar dem genom att identifiera förbättringsområden och sälja in kompletta lösningar. Rollen innebär även kontakt med nya, nygamla eller som vi kallar dem, framtida kunder. Varannan vecka tis-tors är vi ute hos våra kunder och varannan vecka är vi tillsammans på kontoret. Du har eget budgetansvar och rapporterar till Sales Manager Syd.
Vem är du!
Du har intresse för teknik och tekniska lösningar, är driven, resultatorienterad och intresserad av oss, våra produkter och vår bransch. Du har erfarenhet av försäljning sedan tidigare och kanske finns du i en närliggande bransch där du sålt mot industrin? Vi vet iaf. att kundkontakt och att hjälpa kunden till en än bättre lösning är något som driver dig. Vi arbetar tillsammans lika mycket som enskilt så för att trivas bör du tycka om att både arbeta enskilt och i team. Förutom svenska talar och uttrycker du dig obehindrat på engelska och office paketet är du van att arbeta med. Tjänsten kräver ca. 30 övernattningar/år så din livssituation bör kunna tillåta det. Din personlighet kommer att vara viktig för oss och med rätt motivation och intresse kan vi lära dig allt vi kan och vi ser också framemot att lära av dig. Berätta för oss vem du är och varför just du passar hos oss?
Vad vi erbjuder!
Ett fritt, spännande och utvecklande arbete i ett växande företag med hög flexibilitet och servicenivå. Du ansvarar själv för hela säljprocessen, från att boka möten till avslut och har sedan kontinuerlig kontakt med dina kunder. Till din hjälp finns en Sales Lead Developer, produktchefer och partners med gedigen produktkunskap. Vi satsar på våra anställda och erbjuder både utbildningar externt och inom Addtech koncernen. Vi på kontoret i Malmö har vi en lättsam stämning med högt i tak och för rätt person finns möjlighet att utvecklas.
Välkommen till oss
Sensor Control Nordic AB är en oberoende leverantör av komponenter och system inom området industriautomation. Vi ägs sedan 2017 av Addtech, en svensk börsnoterad teknikhandelskoncern med ca. 3 000 medarbetare i drygt 140 dotterbolag och med en årsomsättning om drygt 11 miljarder SEK. Vår vision på Sensor Control Nordic är att bli Nordens ledande oberoende leverantör av komponenter och system till maskinbyggare. Basen ligger i Stockholm och kontor finns i Malmö, Helsingfors, Oslo, Tallinn och Shanghai. Vårt kundfokus har vi lagt på medelstora och stora maskinbyggare. För att kunna erbjuda våra kunder absolut bästa service och support, har vi valt att utforma vårt produktsortiment baserat på våra kunders behov. Med ett 40-tal olika partners, som alla är specialister och mycket kostnadseffektiva inom sitt område, har vi byggt upp ett komplett och slagkraftigt produktsortiment. Läs mer om oss på: www.scn.