OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Account Manager Till Siemens Smart Infrastructure Stockholm
Om Siemens Smart Infrastructure Siemens är en global leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter. Vi erbjuder integrerade, digitala och effektiva systemlösningar och tjänster inom fastighetsautomation, brand, säkerhet, energihantering, samt styr- och reglerprodukter för värme, ventilation och kyla. Följ med på vår fortsatta resa in i framtiden! #Wecreateenvironmentsthatcare.
Nu söker vi efter en nytänkande Account Manager med inriktning energibesparing!
Lockar det med teknik, kundrelationer, fastigheter och automation? Vill du arbeta med den senaste tekniken inom fastighetsautomation hos en global leverantör av säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter? Då är tjänsten som Account Manager på Siemens något för dig.
Visste du att en genomsnittlig svensk spenderar 90 % av sin tid inomhus - på arbetet, i skolan, bilen, hemmet? Är det då inte viktigt att rummet du sitter i har behaglig temperatur? Att du ska känna dig trygg och att endast behöriga ska komma in? Att brandlarmet fungerar om olyckan skulle vara framme? Men också att byggnaden du befinner dig i gör så lite avtryck på miljön som möjligt.
Detta är något vårt team jobbar med dagligen, att göra fastigheter och vår jord mer hållbar genom Siemens innovativa systemlösningar och tjänster. Med placering i Stockholm med omnejd kommer du se till att fortsätta den succéresa som pågått under lång, lång tid. #creatingperfectplaces är vår vision och den omfamnar hela vårt samhälle och vår gemensamma miljö. Välkommen till Siemens Smart Infrastructure!
Med den absolut senaste tekniken inom fastighetsautomation, energi, brand och säkerhet så träffar vi våra kunder och skapar värde som verkligen gör skillnad. Vi på Siemens kallar det "Environments That Care".
Utmaningen!
Som Account Manager hos oss har du möjlighet att planera och lägga upp dina arbetsdagar genom att kartlägga kunder, planera aktiviteter och genomföra besök med målet att utveckla befintliga affärer samt till viss del skapa nya. Din huvuduppgift blir att driva försäljningen av Siemens produkter och system inom fastighetsautomation, brand och säkerhet till våra kunder inom till exempel kommuner, industrier, fastighetsförvaltning, konsult- och installatörsledet. I rollen ansvarar du för samordning och styrning av definierade projekt mot våra kunder. Du kommer ingå i ett team med kollegor och ditt säljdistrikt är Stockholm med omnejd.
Exempel på arbetsuppgifter
Kartlägga kunder, planera aktiviteter och genomföra kundbesök
Räkna på kalkyler samt upprätta offerter för dina kunder
Delta i det strategiska arbetet med utveckling av marknaden, kundunderlaget och kunderbjudandet
Säkerställa och uppdatera korrekt information gällande priser och avtal
Din viktigaste arbetsuppgift är att verkligen förstå våra fastighetsautomationskunder. Vad vill de ha och vart är de på väg?
Vem är du?
Som Account Manager är du en person som tycker att nyskapande digitalisering är spännande och har erfarenhet av värdebaserad försäljning. Att förstå vikten av bra kundrelationer och driva business i en föränderlig värld är fullt naturligt för dig samtidigt liksom ditt arbetssätt som skapar tydliga kundvärden.
För att trivas och lyckas i rollen har du goda resultat av lösningsorienterad försäljning i en teknisk miljö. Kunskap om byggnadsautomation eller smarta byggnader är mycket meriterande men inget krav. Det viktigaste är att du har lätt för att ta till dig tekniska lösningar och inte räds att prata teknik.
Du är bekväm med att prata värde och kundnytta och vara drivande i kundens utveckling tillsammans med oss.
Som person är du nyfiken, tycker om att utmana dig själv, är självgående, tar fullt ansvar och älskar att vinna. Men framför allt älskar du att arbeta med människor då det är med våra kunder som affärerna görs och i vår organisation där utförandet och projekten levereras. Du är van att självständigt planera och organisera ditt arbete så att du når uppsatta mål. Du är en ypperlig relationsskapare och har förmågan att skapa arbetsrelaterade nätverk, men den viktigaste egenskapen är viljan att vara närvarande för våra kunder. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift samt innehar B-körkort.
Vad erbjuder vi?
På Siemens gör vi varje dag skillnad för både oss själva, våra kunder och vår planet. Vårt gemensamma mål är att skapa platser som bryr sig om, både hos våra kunder och hos oss själva. På Siemens värdesätter vi varje individs olikheter och möjlighet till utveckling. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med en hög grad av frihet och ansvar över sin egen vardag. Flexibiliteten ger våra medarbetare möjlighet att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv. Självklart finns även förmåner såsom friskvårdspaket, arbetstidsförkortning, tjänstebil m.fl.
Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Siemens med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på sofia.huhta@jeffersonwells.se
För kontakt med facklig representant maila Facket.se@siemens.com
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature