OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJ för människor närmare varandra, varje dag. Vårt främsta bidrag till en hållbar utveckling är att så många som möjligt väljer att resa med oss. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och som hållbar tågoperatör går socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar hand i hand. Vi vill vara bäst på att tillgodose kundernas behov och vi är övertygade om att tåget är framtidens sätt att resa.
Nu söker vi en driven och engagerad Account Manager som vill vara med och utveckla våra samarbeten och affär med våra företagskunder och affärsresenärer. Vill du vara med på resan att skapa framtidens SJ? Sök då tjänsten som Account Manager!
Om enheten
Tjänsten som Account Manager tillhör enheten Företagsförsäljning & Samarbeten som består av 18 personer och som är en del av affärsområdet Kommersiell trafik. Du rapporterar till Chef Företag & Affärsresebyråer och är en del av ett team på åtta personer.
Rollen
Rollen som Account Manager är bred och varierad med fokus på nykundsbearbetning. Ditt uppdrag är att öka SJs försäljning till företagskunder samt få SJs marknadsandel att växa. SJ ska vara företagens och affärsresenärernas förstahandsval. För att nå våra högt ställda mål är det viktigt att hålla en hög aktivitetsnivå i bearbetningen av kunder. För att möjliggöra detta är det viktigt att du är självgående i säljarbetet samtidigt som hela säljteamet har ett nära samarbete, varför flexibilitet, prestigelöshet och teamorientering är viktiga egenskaper.
Vi ser potential att effektivisera vårt arbetssätt genom en ökad grad av digitalisering varför vi söker dig som har en hög digital mognad och vill vara med och bidra i vårt utvecklingsarbete.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:
* Självständigt bedriva proaktivt försäljningsarbete mot potentiella företagskunder - såväl digitalt som via telefon och fysiska kundmöten
* Utforma, implementera och följa upp resepolicys hos olika företag
* Öka antalet företagskunder och öka antalet aktiva företagskunder (SJ Biz)
* Utveckla teamets digitala arbetsverktyg
* Ta fram analyser, presentationer och uppföljningar
* Delta i olika försäljningsdrivande aktiviteter som t ex mässor, föreläsningar och nätverksträffar
Om dig
Vi söker dig som har ca 3 - 5 års erfarenhet inom försäljning B2B, gärna från resebranschen eller upplevelsebranschen samt högskoleutbildning eller annan relevant utbildning. Du har en stark passion för försäljning, tillväxt och nätverksbyggande. Mål, utveckling och resultat motiverar dig. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är utåtriktad, samarbetsorienterad och har lätt för att skapa förtroende och energi hos andra. Du trivs med variation i arbetet och är flexibel, positiv och lösningsorienterad. Du brinner för försäljning och drivs av att nå avslut. Du har en mycket god systemvana och digital förståelse och är intresserad av IT-verktyg. Då SJ har påbörjat sitt arbete med agila arbetssätt är det meriterande med erfarenhet inom området.
Vad kan SJ erbjuda dig?
SJ är ett bolag i ständig förändring och som Account Manager får du en spännande roll i ett intressant och marknadsorienterat bolag. SJ erbjuder ett arbetsklimat som präglas av högt tempo och stort engagemang. Som medarbetare märker du tydligt att vi som arbetsgivare har ett stort fokus på miljö och hållbarhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning och är geografiskt placerad på SJs moderna huvudkontor på Vasagatan i centrala Stockholm, med möjlighet att arbeta på distans några av veckans dagar.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar SJ med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 alt. katarina.thomasson@jeffersonwells.se.
SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat.
SJ för människor närmare varandra, varje dag.
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177